Amazon ruszył w Polsce. Czy daje możliwości rozwoju polskim firmom?

  • Fot. Amazon
    Fot. Amazon

Od dziś polscy klienci mogą kupować na Amazon.pl i wybierać spośród ponad 100 milionów produktów, korzystając codziennie z niskich cen i szybkiej, niezawodnej dostawy. Towary pochodzą od tysięcy europejskich i polskich przedsiębiorstw.

Klienci mogą również cieszyć się darmową dostawą dla zamówień powyżej 100 PLN, sprzedawanych i wysyłanych przez Amazon. Amazon.pl oferuje szeroki wybór produktów z ponad 30 kategorii, takich jak książki, elektronika użytkowa, sport i rekreacja, narzędzia i artykuły gospodarstwa domowego, zabawki i produkty dla dzieci.

Dzięki uruchomieniu Amazon.pl, polskie firmy będą mogły łatwiej sprzedawać swoje produkty na Amazon, docierać do większej liczby klientów i dzięki temu rozwijać się. Amazon zainwestował miliardy dolarów w infrastrukturę i usługi techniczne, które pomagają małym i średnim firmom dotrzeć do nowych klientów w Polsce i na całym świecie. Oferujemy proste narzędzia do wystawiania ofert, które obsługują wszystkie osiem europejskich serwisów Amazon, umożliwiając łatwe rozszerzenie rynków zbytu o inne kraje europejskie, a także wsparcie online 24/7 dla Partnerów Sprzedaży, przyjazne i przejrzyste warunki sprzedaży i opłat oraz raporty i narzędzia analityczne pomagające rozwijać się przedsiębiorstwom. Obecnie 1,7 miliona małych i średnich firm sprzedaje w sklepach Amazon na całym świecie, a w 2019 roku ponad 200 000 przedsiębiorców odnotowało wartość sprzedaży przekraczającą 100 000 dolarów.

Dziś tysiące europejskich i lokalnych partnerów sprzedaży oferuje swoje produkty na Amazon.pl i w naszych innych sklepach Amazon w całej UE, a także w USA. Cieszymy się, że nasi międzynarodowi klienci mogą wybierać z oferty polskich firm, każdym zakupem przyczyniając się do ich rozwoju”, mówi Alex Ootes. „Dzięki Fulfillment by Amazon (FBA) nasi polscy partnerzy handlowi mogą po prostu raz wystawić swoje produkty na sprzedaż we wszystkich naszych siedmiu europejskich serwisach. Małe i średnie firmy, sprzedające na Amazon, stworzyły szacunkowo 1,6 miliona miejsc pracy na całym świecie i mamy nadzieję, że polskie firmy będą prosperować w ten sam sposób. Z tego powodu rozpoczynamy specjalną promocję dla naszych partnerów handlowych, obniżając opłaty za polecanie naszych usług przez 12 miesięcy.

Amazon umożliwił nam bardzo szybkie wejście praktycznie na cały rynek europejski, co pozwoliło uzyskać skalę sprzedaży, która w inny sposób byłaby trudna do uzyskania. Mimo pandemii w 2020 roku, udało nam się niemal potroić naszą sprzedaż, właśnie dzięki współpracy z Amazon” podkreśla Paweł Szymański, prezes zarządu Krosno Glass S.A., polskiej firmy z branży szkła gospodarczego. „Amazon jest największym kanałem e-commerce, z którego korzystamy. Jest również platformą, która pozwala nam bardzo efektywnie wykorzystywać logistykę i szybko dostarczać produkty do klientów. Jeśli chodzi o narzędzia Amazona z których korzystamy, to jest ich kilka. Przede wszystkim jest to wygodne i efektywne narzędzie logistyczne o nazwie FBA, czyli Fulfillment by Amazon, ale także automatyczne fakturowanie, Amazon Brand Registry oraz narzędzia, które pozwalają nam promować nasze produkty” dodaje Szymański.

Marek Bal, właściciel Kratki.pl, polskiej firmy produkującej wysokiej jakości kominki, biokominki i ogrzewacze ogrodowe, powiedział: „W ciągu zaledwie kilku lat, z małej firmy zatrudniającej kilkanaście osób, staliśmy się liderem rynku kominkowego w Polsce, a także znaczącym producentem w całej Europie. Rozpoczęcie współpracy z Amazon było strzałem w dziesiątkę. Oprócz bardzo pozytywnego wpływu, jaki miało to na przychody firmy, doceniam również to, że tak jak my, Amazon ciągle się zmienia i dostosowuje do potrzeb klientów. Jestem przekonany, że dzięki owocnej współpracy będziemy w stanie stale zwiększać sprzedaż i tworzyć ciepłą atmosferę dla klientów na całym świecie. Zdecydowanie polecam korzystanie z usług Amazon polskim przedsiębiorcom."

Źródło: Amazon

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.