Uniwersal, SMU Strzałkowo. Jakość w biznesie – wypowiedzi liderów firm działających na polskim rynku. Sonda, cz. 2
Czy jakość jest kluczową wartością oczekiwaną przez krajowych konsumentów? O odpowiedź poprosiliśmy liderów przedsiębiorstw działających na polskim rynku – właścicieli, członków zarządów, menedżerów. W drugiej części naszej sondy przedstawiamy opinie przedstawicieli przedsiębiorstw posługujących się Godłem "Teraz Polska".
Krzysztof Nowak, prezes zarządu Uniwersal Sp. z o.o., firmy produkującej wentylatory dachowe
Od 30 lat produkujemy wentylatory dachowe i wywietrzniki grawitacyjne. W tym czasie wydarzyło się wiele sytuacji, które potwierdzają, że jakość ma kluczowe znaczenie. Przypominam sobie zdarzenie z mojego życia prywatnego. Moją pasją jest jeździectwo i pewnego dnia kolega, który również uprawia ten sport, pyta mnie w stajni: „Krzysztof, słyszałem, że twoja firma produkuje wentylatory dachowe, a ja mam problem, bo po wielu latach eksploatacji silnik w moim wentylatorze wysiadł. Czy mógłbym go przywieźć do ciebie? Może go naprawisz?”. Ja na to: „Oczywiście, Piotr, zobaczymy, co da się zrobić. Nie wiem, co masz na dachu, ale jeśli będzie to urządzenie, do którego nasze podzespoły nie pasują, dobiorę ci odpowiednik z naszej oferty”. „Wolałbym naprawę – odpowiada Piotr – bo ten wentylator jest znakomity, pracuje już u mnie 15 lat bez przerwy i nikt nigdy do niego nie zaglądał. Teraz mieliśmy remont, elektryk po prostu nie podpiął zabezpieczenia silnika i brak fazy spowodował awarię”. Następnego dnia Piotr przyjeżdża z wentylatorem, który okazuje się produktem naszej firmy. Naprawa trwała chwilkę, ale do dzisiaj pamiętam, jak bardzo mój kolega wychwalał jakość naszego produktu. Nie ma lepszego dowodu – jakość produktu jest kluczowa dla konsumenta, a zespół firmy Uniwersal od początku działalności zwraca na to największą uwagę.
Piotr Borowski, prezes zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Udziałowców w Strzałkowie
Czy jakość jest kluczową wartością oczekiwaną przez krajowych konsumentów? Sądzę, że polski konsument z roku na rok przywiązuje coraz większą wagę do jakości (a nie ceny) wyrobów. W naszej branży zauważam ten trend od 10 lat. Gdy klient ma do wyboru identyczne produkty różnych producentów w różnej cenie, zadaje sobie pytanie, czy są to wyroby identycznej jakości. Polski handel detaliczny jest w bardzo ciekawym miejscu: klient może wydać więcej, byle produkt spełniał jego oczekiwania lub przypominał smaki dzieciństwa, utracone w produkcie masowym. Gusta konsumentów stają się z roku na rok coraz bardziej wysublimowane, a my, producenci, staramy się sprostać – czasem niełatwym do spełnienia – wymaganiom. Jakość żywności staje się priorytetem, gdyż ściśle wiąże się ze zdrowiem. Coraz więcej osób zwraca uwagę na bezpieczeństwo, jeden z głównych warunków odpowiedniego poziomu żywności. Bezpieczeństwo lub czysta etykieta stają się z punktu widzenia klienta najważniejszą cechą wyrobu. W SMU Strzałkowo od lat stawiamy właśnie na jakość, na smak dzieciństwa, na ponad 80-letnie receptury, niezmienne do dziś. Codziennie budujemy zaufanie naszych klientów poprzez produkowanie wyrobów z miłością i zaangażowaniem. Koncentrujemy się na jakości surowca i pracy, czego efektem jest jakość produktu.