Uniwersal, SMU Strzałkowo. Jakość w biznesie – wypowiedzi liderów firm działających na polskim rynku. Sonda, cz. 2

Czy jakość jest kluczową wartością oczekiwaną przez krajowych konsumentów? O odpowiedź poprosiliśmy liderów przedsiębiorstw działających na polskim rynku – właścicieli, członków zarządów, menedżerów. W drugiej części naszej sondy przedstawiamy opinie przedstawicieli przedsiębiorstw posługujących się Godłem "Teraz Polska".

Krzysztof Nowak, prezes zarządu Uniwersal Sp. z o.o., firmy produkującej wentylatory dachowe

Od 30 lat produkujemy wentylatory dachowe i wywietrzniki grawitacyjne. W tym czasie wydarzyło się wiele sytuacji, które potwierdzają, że jakość ma kluczowe znaczenie. Przypominam sobie zdarzenie z mojego życia prywatnego. Moją pasją jest jeździectwo i pewnego dnia kolega, który również uprawia ten sport, pyta mnie w stajni: „Krzysztof, słyszałem, że twoja firma produkuje wentylatory dachowe, a ja mam problem, bo po wielu latach eksploatacji silnik w moim wentylatorze wysiadł. Czy mógłbym go przywieźć do ciebie? Może go naprawisz?”. Ja na to: „Oczywiście, Piotr, zobaczymy, co da się zrobić. Nie wiem, co masz na dachu, ale jeśli będzie to urządzenie, do którego nasze podzespoły nie pasują, dobiorę ci odpowiednik z naszej oferty”. „Wolałbym naprawę – odpowiada Piotr – bo ten wentylator jest znakomity, pracuje już u mnie 15 lat bez przerwy i nikt nigdy do niego nie zaglądał. Teraz mieliśmy remont, elektryk po prostu nie podpiął zabezpieczenia silnika i brak fazy spowodował awarię”. Następnego dnia Piotr przyjeżdża z wentylatorem, który okazuje się produktem naszej firmy. Naprawa trwała chwilkę, ale do dzisiaj pamiętam, jak bardzo mój kolega wychwalał jakość naszego produktu. Nie ma lepszego dowodu – jakość produktu jest kluczowa dla konsumenta, a zespół firmy Uniwersal od początku działalności zwraca na to największą uwagę.

Piotr Borowski, prezes zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Udziałowców w Strzałkowie

Czy jakość jest kluczową wartością oczekiwaną przez krajowych konsumentów? Sądzę, że polski konsument z roku na rok przywiązuje coraz większą wagę do jakości (a nie ceny) wyrobów. W naszej branży zauważam ten trend od 10 lat. Gdy klient ma do wyboru identyczne produkty różnych producentów w różnej cenie, zadaje sobie pytanie, czy są to wyroby identycznej jakości. Polski handel detaliczny jest w bardzo ciekawym miejscu: klient może wydać więcej, byle produkt spełniał jego oczekiwania lub przypominał smaki dzieciństwa, utracone w produkcie masowym. Gusta konsumentów stają się z roku na rok coraz bardziej wysublimowane, a my, producenci, staramy się sprostać – czasem niełatwym do spełnienia – wymaganiom. Jakość żywności staje się priorytetem, gdyż ściśle wiąże się ze zdrowiem. Coraz więcej osób zwraca uwagę na bezpieczeństwo, jeden z głównych warunków odpowiedniego poziomu żywności. Bezpieczeństwo lub czysta etykieta stają się z punktu widzenia klienta najważniejszą cechą wyrobu. W SMU Strzałkowo od lat stawiamy właśnie na jakość, na smak dzieciństwa, na ponad 80-letnie receptury, niezmienne do dziś. Codziennie budujemy zaufanie naszych klientów poprzez produkowanie wyrobów z miłością i zaangażowaniem. Koncentrujemy się na jakości surowca i pracy, czego efektem jest jakość produktu.

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.