Znakomita firma Floslek, dwukrotnie uhonorowana Godłem "Teraz Polska", obchodzi 27. urodziny
Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK obchodzi w tym roku już 27. urodziny. Jest to okazja do świętowania, snucia planów, ale też spojrzenia na historię i dotychczasowe osiągnięcia. Oto 27 ciekawostek na 27. urodziny Laboratorium Kosmetycznego FLOSLEK. Przypominamy również wypowiedź prezes Katarzyny Furmanek na temat polskiego rynku kosmetycznego.
Jak wiele składników FLOSLEK wykorzystuje w swoich kosmetykach? Ile kosmetyków wegańskich znajdziecie w ofercie FLOSLEK? Jak firma dba o środowisko? Który z kosmetyków jest bestsellerem? Która kultowa modelka używa kultowego żelu pod oczy ze świetlikiem? Poniżej publikujemy odpowiedzi na poniższe pytania.
1. FLOSLEK od początku był i pozostaje polską firmą rodzinną.
2. Wszystko zaczęło się 27 lat temu w niewielkim budynku przy ul. Zawodzie 23 w Warszawie (Wilanów).
3. Pierwsze preparaty FLOSLEK to Żel ze świetlikiem lekarskim do powiek i pod oczy oraz Żel szałwiowy.
4. Firma na początku zatrudniała 2 osoby, dziś ponad 100.
5. Blisko 80% załogi stanowią kobiety.
REKLAMA
6. W roku ubiegłym pierwszych dwóch pracowników przeszło na zasłużone emerytury.
7. Trzy razy zmieniał się logotyp – ostatni raz w 2009 roku.
8. W marce FLOSLEK LABORATORIUM jest obecnie 35 linii.
9. W 2009 roku powołano do życia markę FLOSLEK PHARMA.
10. Pod marką PHARMA występuje 12 linii dermokosmetycznych.
11. Dział eksportu istnieje od 2012 roku.
12. Kosmetyki FLOSLEK można kupić na 4 kontynentach, w 50 krajach świata, w tym w Libii, Wietnamie, Japonii, ZEA, USA i wielu innych.
13. Bestsellerem exportowym jest linia Anti Acne.
14. Od 2013 roku dynamicznie rozwija się dział Private Label.
15. W ciągu 27 lat historii firmy technolodzy działu R&D opracowali blisko 1000 formulacji.
16. W skład kosmetyków wchodzi obecnie ponad 550 kosmetycznych składników.
17. Ponad 70% oferty FLOSLEK stanowią kosmetyki wegańskie.
18. Najlepiej sprzedającym się kosmetykiem FLOSLEK w historii jest Żel do powiek i pod oczy ze świetlikiem lekarskim.
19. Wielką fanką żelu ze świetlikiem FLOSLEK jest polska supermodelka Anja Rubik.
20. W ubiegłym roku z Laboratorium firmy na rynek trafiło 5,3 mln. szt. kosmetyków i dermokosmetyków dwóch marek: FLOSLEK Laboratorium i FLOSLEK PHARMA.
REKLAMA
21. Jako pierwsza polska firma FLOSLEK wprowadził na rynek ekologiczne opakowania kremów z wymiennymi wkładami Refill (słoik może być używany wielokrotnie, dokupuje się jedynie wymienny wkład z kosmetykiem). To o 80% mniej plastiku i 60% mniej papieru w porównaniu z tradycyjnym opakowaniem! A refill w 100% nadaje się do recyclingu.
22. Opakowania z wymiennymi wkładami Refill stosowane są w 5 najpopularniejszych liniach pielęgnacyjnych.
23. Kosmetyki FLOSLEK do dziś zdobyły aż 55 prestiżowych nagród produktowych (w tym Teraz Polska, Doskonałość Roku Twojego Stylu, Perły Rynku Kosmetycznego i Qltowy Kosmetyk).
24. Firma ma na swoim koncie liczne nagrody biznesowe (11 Gazel Biznesu oraz 3 Diamenty FORBES’A).
25. Firma otrzymała gratulacje z rąk dwóch Prezydentów RP - Pana Prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego w 2005 roku i Pana Prezydenta Andrzeja Dudy w 2020 roku.
26. Kolejne wyróżnienie to medal z rąk Ministra Gospodarki Janusza Piechocińskiego za wkład w rozwój kraju i tworzenie miejsc pracy.
27. FLOSLEK od lat działa charytatywnie. Tylko w ostatnim roku licznym fundacjom, stowarzyszeniom, instytucjom ochrony zdrowia firma przekazała ponad 20 000 sztuk kosmetyków, głównie z myślą o ochronie antybakteryjnej i pielęgnacji skóry dłoni.
W naszym kraju rozwinęły się marki kosmetyczne, które stały się wręcz symbolem transformacji ustrojowej. Na rynku wyróżnia się także Floslek, dwukrotny laureat Konkursu "Teraz Polska" - Polskie marki kosmetyczne na przestrzeni ostatnich 30 lat osiągnęły bardzo wiele, mimo że przyszło im funkcjonować w dość burzliwych czasach przemian ustrojowych i gospodarczych. W ciągu trzech dekad zmieniło się absolutnie wszystko. Firmy debiutujące w latach 80. i 90. potrafiły w nowych realiach zastąpić dobrze znane klientom, ale źle zarządzane Polleny. Umiały wyczuć aktualne wymagania konsumentów i odpowiednio zareagować. Radzą sobie z promocją swoich produktów poza granicami kraju. Zmieniły kierunek eksportu. Obecnie większość kosmetyków produkowanych w Polsce trafia na rynki europejskie i na Daleki Wschód, a także do krajów arabskich. Powoli udaje się, w dużej mierze dzięki programom promującym rozwój eksportu, budować markę polskiej kosmetyki na świecie. Nasi producenci zostali zauważeni, docenieni i uznani przez światowe rynki. Odbiorców przekonaliśmy jakością swoich preparatów, ofertą dopasowaną do potrzeb konsumenta i doskonałym serwisem. Bardzo pomogło tu członkostwo Polski w Unii Europejskiej – dostosowanie naszego prawa do unijnych wymagań, wyrównanie standardów produkcji. Oczywiście proces pozyskiwania zaufania konsumentów wciąż trwa. Dotychczas udało się zbudować dobrą bazę. W kolejnych latach mamy nadzieję nadal rozwijać się na rynku wewnętrznym, ale też kontynuować sukcesy w eksporcie, którego udział w naszej sprzedaży już dzisiaj wynosi 20 proc. - mówi Katarzyna Furmanek założycielka i prezes Laboratorium Kosmetycznego Floslek.