Znakomita firma Floslek, dwukrotnie uhonorowana Godłem "Teraz Polska", obchodzi 27. urodziny

  • Fot. Kamil Broszko
    Fot. Kamil Broszko

Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK obchodzi w tym roku już 27. urodziny.  Jest to okazja do świętowania, snucia planów, ale też spojrzenia na historię i dotychczasowe osiągnięcia. Oto 27 ciekawostek na 27. urodziny Laboratorium Kosmetycznego FLOSLEK. Przypominamy również wypowiedź prezes Katarzyny Furmanek na temat polskiego rynku kosmetycznego.

Jak wiele składników FLOSLEK wykorzystuje w swoich kosmetykach? Ile kosmetyków wegańskich znajdziecie w ofercie FLOSLEK? Jak firma dba o środowisko? Który z kosmetyków jest bestsellerem? Która kultowa modelka używa kultowego żelu pod oczy ze świetlikiem? Poniżej publikujemy odpowiedzi na poniższe pytania.

1. FLOSLEK od początku był i pozostaje polską firmą rodzinną.

2. Wszystko zaczęło się 27 lat temu w niewielkim budynku przy ul. Zawodzie 23 w Warszawie (Wilanów).

3. Pierwsze preparaty FLOSLEK to Żel ze świetlikiem lekarskim do powiek i pod oczy oraz Żel szałwiowy.

4. Firma na początku zatrudniała 2 osoby, dziś ponad 100.

5. Blisko 80% załogi stanowią kobiety.

REKLAMA

6. W roku ubiegłym pierwszych dwóch pracowników przeszło na zasłużone emerytury.

7. Trzy razy zmieniał się logotyp – ostatni raz w 2009 roku.

8. W marce FLOSLEK LABORATORIUM jest obecnie 35 linii.

9. W 2009 roku powołano do życia markę FLOSLEK PHARMA.

10. Pod marką PHARMA występuje 12 linii dermokosmetycznych.

11. Dział eksportu istnieje od 2012 roku.

12. Kosmetyki FLOSLEK można kupić na 4 kontynentach, w 50 krajach świata, w tym w Libii,  Wietnamie, Japonii, ZEA, USA i wielu innych.

13. Bestsellerem exportowym jest linia Anti Acne.

14. Od 2013 roku dynamicznie rozwija się dział Private Label.

15. W ciągu 27 lat historii firmy technolodzy działu R&D opracowali blisko 1000 formulacji.

16. W skład kosmetyków wchodzi obecnie ponad 550 kosmetycznych składników.

17. Ponad 70% oferty FLOSLEK stanowią kosmetyki wegańskie.

18. Najlepiej sprzedającym się kosmetykiem FLOSLEK w historii jest Żel do powiek i pod oczy ze świetlikiem lekarskim.

19. Wielką fanką żelu ze świetlikiem FLOSLEK jest polska supermodelka Anja Rubik.

20. W ubiegłym roku z Laboratorium firmy na rynek trafiło 5,3 mln. szt. kosmetyków i dermokosmetyków dwóch marek: FLOSLEK Laboratorium i FLOSLEK PHARMA.

REKLAMA

21. Jako pierwsza polska firma FLOSLEK wprowadził na rynek ekologiczne opakowania kremów z wymiennymi wkładami Refill (słoik może być używany wielokrotnie, dokupuje się jedynie wymienny wkład z kosmetykiem). To o 80% mniej plastiku i 60% mniej papieru w porównaniu z tradycyjnym opakowaniem! A refill w 100% nadaje się do recyclingu.

22. Opakowania z wymiennymi wkładami Refill stosowane są w 5 najpopularniejszych liniach pielęgnacyjnych.

23. Kosmetyki FLOSLEK do dziś zdobyły aż 55 prestiżowych nagród produktowych (w tym Teraz Polska, Doskonałość Roku Twojego Stylu, Perły Rynku Kosmetycznego i Qltowy Kosmetyk).

24. Firma ma na swoim koncie liczne nagrody biznesowe (11 Gazel Biznesu oraz 3 Diamenty FORBES’A).

25. Firma otrzymała gratulacje z rąk dwóch Prezydentów RP - Pana Prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego w 2005 roku i Pana Prezydenta Andrzeja Dudy w 2020 roku.

26. Kolejne wyróżnienie to medal z rąk Ministra Gospodarki Janusza Piechocińskiego za wkład w rozwój  kraju i tworzenie miejsc pracy.

27. FLOSLEK od lat działa charytatywnie. Tylko w ostatnim roku licznym fundacjom, stowarzyszeniom, instytucjom ochrony zdrowia firma przekazała ponad 20 000 sztuk kosmetyków, głównie z myślą o ochronie antybakteryjnej i pielęgnacji skóry dłoni.

W naszym kraju rozwinęły się marki kosmetyczne, które stały się wręcz symbolem transformacji ustrojowej. Na rynku wyróżnia się także Floslek, dwukrotny laureat Konkursu "Teraz Polska" - Polskie marki kosmetyczne na przestrzeni ostatnich 30 lat osiągnęły bardzo wiele, mimo że przyszło im funkcjonować w dość burzliwych czasach przemian ustrojowych i gospodarczych. W ciągu trzech dekad zmieniło się absolutnie wszystko. Firmy debiutujące w latach 80. i 90. potrafiły w nowych realiach zastąpić dobrze znane klientom, ale źle zarządzane Polleny. Umiały wyczuć aktualne wymagania konsumentów i odpowiednio zareagować. Radzą sobie z promocją swoich produktów poza granicami kraju. Zmieniły kierunek eksportu. Obecnie większość kosmetyków produkowanych w Polsce trafia na rynki europejskie i na Daleki Wschód, a także do krajów arabskich. Powoli udaje się, w dużej mierze dzięki programom promującym rozwój eksportu, budować markę polskiej kosmetyki na świecie. Nasi producenci zostali zauważeni, docenieni i uznani przez światowe rynki. Odbiorców przekonaliśmy jakością swoich preparatów, ofertą dopasowaną do potrzeb konsumenta i doskonałym serwisem. Bardzo pomogło tu członkostwo Polski w Unii Europejskiej – dostosowanie naszego prawa do unijnych wymagań, wyrównanie standardów produkcji. Oczywiście proces pozyskiwania zaufania konsumentów wciąż trwa. Dotychczas udało się zbudować dobrą bazę. W kolejnych latach mamy nadzieję nadal rozwijać się na rynku wewnętrznym, ale też kontynuować sukcesy w eksporcie, którego udział w naszej sprzedaży już dzisiaj wynosi 20 proc. - mówi Katarzyna Furmanek założycielka i prezes Laboratorium Kosmetycznego Floslek.

CZYTAJ RÓWNIEŻ CAŁY WYWIAD Z KATARZYNĄ FURMANEK, ZAŁOŻYCIELKĄ I PREZES LABORATORIUM KOSMETYCZNEGO FLOSLEK, OPUBLIKOWANY NA ŁAMACH „MAGAZYNU TERAZ POLSKA”

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.