Tylko polskie meble od firmy Tylko

  • Fot. Tylko.com
    Fot. Tylko.com
Warszawska firma Tylko oferuje meble, które można samemu zaprojektować i zamówić przez aplikację lub stronę internetową. Takie podejście rewolucjonizuje branżę meblarstwa. Powstała w 2015 roku firma jest wyceniania obecnie na 100 mln euro. Pozyskała właśnie kolejne 22 mln euro na rozwój od inwestorów z Izraela, Finlandii i Polski i szykuje się do globalnej ekspansji. Obecnie 40 proc. zamówień składają Niemcy, reszta to pozostałe kraje europejskie.

Regały, szafki pod RTV czy do przechowywania obuwia od Tylko można samemu zaprojektować za pomocą narzędzia online lub aplikacji oraz zweryfikować projekt w swoim domu  dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości.

Mimo kryzysu globalnego w roku 2020 wywołanego pandemią koronawirusa dla Tylko był to rok wyzwań i rekordów. Jak podaje spółka, w ubiegłym roku  jej sprzedaż wzrosła o ponad 132 proc. – do 36 mln euro dzięki obsłudze 30 tysięcy klientów, a w czwartym kwartale po raz pierwszy od startu firma zanotowała zyski.

Jesteśmy w fazie wzrostu, który bardzo się rozpędza. Z roku na rok dublujemy nasze wyniki, a ta baza jest już całkiem duża. W zeszłym roku zrobiliśmy 36 mln euro, generalnie ta trajektoria, którą się poruszamy – w okolicach dublowania tego wyniku – wydaje się utrzymywać. Na pewno chcemy ją utrzymać dzięki środkom, które teraz pozyskaliśmy od inwestorów – mówi w rozmowie z Business Insider Polska Jacek Majewski, jeden z twórców Tylko.

Za chwilę wchodzimy w zupełnie nowe kategorie, których nie mieliśmy dotąd w ofercie. W najbliższych miesiącach będziemy mieli dużą premierę. Inwestujemy w ludzi i rozwój technologii – myślimy o jeszcze dalszej przyszłości, gdy poza konfigurowaniem pojedynczych przedmiotów, będziemy myśleć o konfigurowaniu całych pomieszczeń i zestawów mebli, które się w nich znajdują. Będziemy potrzebować do tego nowych technologii. Powoli przygotowujemy się do tego, by myśleć o ekspansji poza Europę. – mówi Majewski.

Najbardziej kosztochłonne etapy rozwoju to rozbudowa portfolio i konieczny do tego rozwój technologii, który wymaga zwiększenia zespołu programistów. Istotnym czynnikiem stabilnego rozwoju jest też ciągłość produkcji, która może być zachowana dzięki temu, że meble Tylko są wytwarzane w polskich fabrykach. Niestety pandemia koronawirusa komplikuje działania, gdy potrafi zablokować funkcjonowanie fabryki

W meblach jest bardzo duża sezonowość. Gdy jest wysoka, wszystko sprzedaje się na pniu. Przygotowywanie się na duże wzrosty z wyprzedzeniem jest na pewno wyzwaniem, ale myślę, że będziemy sobie radzić z tym coraz lepiej. Te wzrosty czasem potrafią nas zaskakiwać. Tak było w 2020 r. w okolicach listopada, gdy zrobiliśmy kosmiczne wyniki i przebiliśmy wszystkie nasze najśmielsze oczekiwania. Musimy być coraz lepiej na to przygotowani – przyznaje Jacek Majewski.

Źródło Businessinsider.com.pl Tylko.com

 

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.