Tegoroczna edycja Konkursu „Pracodawca Godny Zaufania” w nowej odsłonie.
- Chcemy, by nasza inicjatywa przyczyniła się do promowania dobrych wzorców. Polskie firmy bardzo często realizują ciekawe i przynoszące znakomite rezultaty inicjatywy adresowane do pracowników. Warto je nagłaśniać. Dobry przykład idzie z góry - wierzymy, że wyróżnienie najbardziej interesujących programów realizowanych przez przedsiębiorców będzie inspiracją dla innych firm. Do tegorocznego Konkursu dodaliśmy szereg działań, które będą skarbnicą wiedzy o najlepszych rozwiązaniach w firmach. Uwzględniliśmy także okoliczności związane z pandemią, która spowodowała, że pracodawcy musieli dostosować swoje działania także w zakresie polityki pracowniczej - mówi Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej.
W związku z tym, że polskie przedsiębiorstwa zaczynają bardzo aktywnie i kreatywnie realizować politykę rozwoju zawodowego pracowników, dbają o ich bezpieczeństwo, a także ochronę praw, organizatorzy inicjatywy „Pracodawcy Godnego Zaufania” postanowili rozszerzyć działalność wokół projektu poprzez cyklicznie realizowane debaty, warsztaty czy profesjonalne badania w wybranych blokach tematycznych takich jak: power generation – czyli osoby 50+ na rynku pracy, jak pandemia wpłynęła na efektywność pracowników, benefity pozapłacowe, pracodawcy a zdrowie Polaków. Rozszerzenie działań to także odpowiedź na zgłaszane zapotrzebowanie uczestników konkursu na realizację tego typu aktywności.
Tegoroczna edycja „Pracodawcy Godnego Zaufania” jest szczególna, ponieważ w dobie pandemii COVID-19 organizacje musiały dostosować wyznawane wartości i wpisać nowe działania w realizowaną przez nie misję oraz strategię pracowniczą, a także wykazać jak aktywnie chronić wartości pracownicze w tych trudnych czasach.
– Działania firm związane z polityką pracowniczą są niezwykle ważne w kontekście ich przyszłości i stabilności, my również zwracamy uwagę na publicystykę dotyczącą tego tematu, stąd nagroda dziennikarska. Mamy za sobą bardzo ciężki rok, a przedsiębiorstwa borykały się z różnymi trudnościami, mam nadzieję, że przedstawimy jesienią zwycięzców i ich najlepsze rozwiązania wprowadzone w ich firmie, które będą drogowskazem dla innych – podsumowuje prezes KIG Andrzej Arendarski.
Tematy bloków tematycznych będą poruszać zagadnienia związane z pandemią koronawirusa, czyli jak obecnie wygląda rynek pracy, czy udało się zastąpić spotkania integracyjne, jak home office wpłynął na efektywność pracy, ale także nie zabraknie tematu brexitu i powracających do kraju Polaków oraz benefitów pozapłacowych, które są istotnym elementem dla decyzji o podjęciu pracy w danym miejscu. Każdy z bloków tematycznych rozpocznie debata, ale zostaną przedstawione także badania, cykle rozmów i wywiadów, by w pełni przedstawić wszelkie aspekty podjętego zagadnienia. Materiały będą ogólnodostępne, każdy będzie mógł skorzystać z wiedzy ekspertów, by móc wykorzystać dobre praktyki, które inicjatywa „Pracodawcy Godnego Zaufania” promuje już od wielu lat.
Zwieńczeniem działań planowanych w 2021 roku będzie wręczenie nagród w siedmiu kategoriach: Programy stażowe, Wolontariat, Motywacja, Edukacja, Zdrowie, Bezpieczeństwo, Firma przyjazna niepełnosprawnym. Zostanie przyznana także nagroda specjalna Kapituły oraz nagroda Dziennikarska dla publicystów i dziennikarzy najbardziej zaangażowanych w promocję pozytywnych rozwiązań polityki pracowniczej.
- Na stworzenie dobrego wizerunku firmy pracują latami, a bardzo szybko można go zburzyć, czasem wystarczy chwila. Tym bardziej w obecnej sytuacji łatwo stracić zaufanie. Mimo problemów, niepewności, kryzysu nie warto rezygnować z troski o pracownika, dobrej komunikacji, pozytywnego motywowania. W obecnych czasach odpowiedzialnym pracodawcom bardziej zależy na wizerunku niż kiedykolwiek wcześniej. O dobrego specjalistę trzeba walczyć, a później go utrzymać. Pracownik, który zna firmę od lat, jest niezwykle cenny – mówi Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego – „Teraz Polska”.
W skład Kapituły Konkursu wchodzą przedstawiciele instytucji pozarządowych – organizacji przedsiębiorców, think-tanków i uczelni. Reprezentowane są przez m.in.: Krajową Izbę Gospodarczą, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Instytut Staszica, Instytut Biznesu, Wyższą Szkołę Ekologii i Zarządzania oraz Stowarzyszenie Integracja i Współpraca (organizator Forum Gospodarczego w Toruniu). Koordynatorem konkursu jest agencja Impressarium.
- Promowanie najlepszych wzorców to idea, która prześwieca temu przedsięwzięciu. Ten Konkurs jest przeznaczony dla laureatów oraz innych przedsiębiorców, aby mogły poznać, że jak bardzo ważne jest w ich strategii budowanie ich wizerunku jako świadomych organizacji, nastawionych na rozwój i dobre warunki pracy pracowników – mówi Juliusz Bolek, koordynator konkursu z agencji marketingowej Impressarium.
Firmy wyróżnione w poprzednich edycjach to m.in. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A., Leroy Merlin, Orlen, Żywiec Zdrój, Mokate, Kapsch Telematic Services, LUX MED, Emitel, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, Żabka, Diaverum, Grupa Mlekovita czy Poczta Polska.
Patronatem honorowym objęły XI edycję Konkursu o tytuł „Pracodawca Godny Zaufania” objęły: Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.
Partnerami merytorycznymi Konkursu są: Instytut Staszica i ogólnopolski panel badawczy Ariadna.
Patronami medialnymi Konkursu są: agencja informacyjna ISBnews, Gazeta Polska, Super Biznes – ekonomiczny dodatek do Super Expressu, RaportCSR.pl, Kurier365.pl.
Źródło: Materiały prasowe Konkursu „Pracodawca Godny Zaufania"