„Szafa pełna dobra” we wrześniu w salonach LPP

  • Fot. Pixabay
    Fot. Pixabay

LPP we współpracy z Ubrania do Oddania uruchamia zbiórkę odzieży w salonach swoich marek w całej Polsce. Dzięki zaplanowanej na wrzesień akcji „Szafa pełna dobra” zebrane ubrania i akcesoria trafią do drugiego obiegu. To jednak nie jedyny cel projektu. Akcja łączy w sobie działania na rzecz ochrony środowiska z pozytywnym efektem społecznym. Za każdy zebrany kilogram odzieży marka Ubrania do Oddania przekaże środki na wsparcie podopiecznych Fundacji UNAWEZA działającej na rzecz wyrównywania szans ekonomicznych, społecznych oraz prawnych kobiet i dzieci na świecie.

W ramach akcji „Szafa pełna dobra” przez cały wrzesień we wszystkich salonach marek LPP w Polsce będą zbierane nowe oraz używane ubrania i akcesoria. Odzież i dodatki dowolnej marki, ale w dobrym stanie, będzie można przynieść do każdego z blisko tysiąca sklepów Reserved, Mohito, Cropp, House czy Sinsay i zostawić w miejscu wskazanym przez sprzedawcę. W zbiórce można także wziąć udział zamawiając bezpłatnego kuriera, który odbierze przygotowaną paczkę np. z domu. W tym celu wystarczy założyć konto w serwisie ubraniadooddania.pl i postępować zgodnie z instrukcjami na stronie, wskazując jako beneficjenta, projekt „Szafa pełna dobra”. Zebrana odzież zostanie przekazana marce Ubrania do Oddania, która włączy ją ponownie do obiegu nadając drugie życie.  

- Bardzo się cieszę ze współpracy z firmą LPP w ramach projektu „Szafa pełna dobra”. Misją marki Ubrania Do Oddania od zawsze jest budowanie świadomości w obszarze wpływu branży mody na zmiany klimatyczne i chętnie zapraszamy do wspólnych działań w tym zakresie także marki odzieżowe. Projekt „Szafa pełna dobra” to ogromna, wartościowa akcja, w ramach której do wspólnego zbierania niepotrzebnej i zbędnej odzieży włączył się każdy salon wszystkich marek LPP — 1000 punktów na mapie całej Polski. Już teraz, jeśli masz w domu niepotrzebne rzeczy, możesz zostawić je w dowolnym salonie Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp czy House, a my złotówkę za każdy pozyskany kilogram przekażemy fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej. Idea działań Fundacji UNAWEZA, niesienia pomocy ludziom poprzez wyrównywanie szans ekonomicznych, społecznych i prawnych jest mi bardzo bliska. Zachęcamy do włączenia się do naszej wspólnej akcji — podkreśla Zosia Zochniak, Co-Founderka UbraniaDoOddania.pl.

Współpraca z marką Ubrania do Oddania jest dla LPP kolejnym projektem, w którym firma realizuje ideę wydłużania życia ubraniom. Od 2018 roku spółka prowadzi w wybranych salonach swoich marek stałą zbiórkę używanej odzieży, przekazując ją do Stowarzyszenia im. Św. Brata Alberta wpierającego osoby w kryzysie bezdomności. W czerwcu br. LPP rozpoczęło również kampanię pod hasłem „Dbaj o ubranie. Czytaj. Sprawdzaj. Pielęgnuj”, której celem jest zwiększanie świadomości na temat sposobów pielęgnacji odzieży pozwalających przedłużać jej żywotność, a jednoczenie ograniczać ślad węglowy.

- Działania na rzecz odpowiedzialnej konsumpcji zajmują istotne miejsce wśród celów naszej strategii zrównoważonego rozwoju, a idea cyrkularności jest obecna w wielu naszych projektach. Zarówno w ramach kampanii „Dbaj o ubranie”, jaki i poprzez współpracę z marką Ubrania do Oddania chcemy zwiększać świadomość konsumentów w zakresie wpływu na środowisko naszych codziennych decyzji dotyczących postępowania z odzieżą. „Szafa pełna dobra” to pierwsza w historii LPP tak duża akcja zbiórki odzieży, która objęła wszystkie nasze salony. W ten sposób chcemy pokazać, że zamiast skracać życie ubrań wyrzucając je do śmieci, można nadać im drugie życie – mówi Ewa Janczukowicz-Cichosz, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w LPP.

Współpraca gdańskiej spółki z Ubrania do Oddania poza wymiarem środowiskowym i edukacyjnym realizuje również ważne cele społeczne. Za każdy kilogram zebranej podczas akcji odzieży, która trafi do drugiego obiegu, marka Ubrania do Oddania przekaże środki na wsparcie podopiecznych Fundacji UNAWEZA, której misją jest wyrównywanie szans rozwoju kobiet, rodzin i dzieci na całym świecie.

- Moja Fundacja UNAWEZA powstała w 2019 roku i od samego początku przyświeca nam misja pod hasłem „Dajemy kobietom skrzydła”. To właśnie staramy się robić każdego dnia. W świecie UNAWEZA głęboko wierzymy w to, że zmieniając życie jednego człowieka zmieniamy cały świat. Wierzymy także, że małe gesty, pomnożone przez dużą liczbę osób mają wielką moc. Dlatego z radością, jako Fundacja UNAWEZA, przyjęliśmy zaproszenie do wspólnej akcji LPP i Ubrania Do Oddania. Zosię, która zainicjowała powstanie platformy UDO znam i śledzę od dawna. Robi wiele dobrego na rzecz ograniczenia marnowania ubrań, nadając im drugie życie i jednocześnie dzięki temu także wspierając działania wielu fundacji. Takie gesty mają naprawdę wielką siłę działania, pod warunkiem że się w nie zaangażujemy. A tutaj jest to bardzo proste: nie wyrzucaj dobrych rzeczy, przekaż je po prostu dalej. Dlatego z całego serca, w imieniu Fundacji UNAWEZA i moim, zapraszam do dołączenia do akcji „Szafa pełna dobra”. Razem możemy więcej, apeluje Martyna Wojciechowska, Prezeska Fundacji UNAWEZA.

„Szafa pełna dobra” to pierwsza taka inicjatywa realizowana we wszystkich salonach marek LPP w Polsce. Do udziału w projekcie spółka angażuje również pracowników swojej Centrali prowadząc zbiórkę w biurach w Gdańsku, Pruszczu Gdańskim, Warszawie i Krakowie.

- Mamy nadzieję, że działając na tak szeroką skalę zwiększymy zainteresowanie akcją wśród klientów odwiedzających nasze sklepy. Działalność Fundacji UNAWEZA jest nam szczególnie bliska, bo daje skrzydła kobietom, a 80% osób zatrudnionych w LPP to właśnie kobiety. Dlatego o tej współpracy myślimy jako o wsparciu kobiet przez kobiety i dawaniu siły osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym. Ten aspekt jest nam szczególnie bliski, ponieważ idea wyrównywania szans osób zagrożonych wykluczeniem społecznym i pomagania tym w trudnej sytuacji życiowej jest wpisana w cele naszej własnej Fundacji LPP. Każdego roku udzielamy wsparcia finansowego i rzeczowego organizacjom, które mają pod swoją opieką wielu potrzebujących z różnych grup społecznych. Wierząc, że nawet najmniejsze działanie może przyczynić się do pozytywnej zmiany, chętnie włączyliśmy się w projekt „Szafa pełna dobra”. Tym bardziej, że dotyczy on nie tylko kwestii społecznych, ale też środowiskowych, które zajmują istotne miejsce w misji naszej organizacji – podsumowuje Patrycja Zbytniewska, liderka ds. projektów społecznych LPP.

Źródło mat.prasowe LPP

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.