Stolica branży spożywczej

  • Fot. Archiwum WorldFood
    Fot. Archiwum WorldFood

WorldFood Poland 2019

Ekspozycje ponad 350 wystawców z 25 krajów, rozmowy przedsiębiorców, liczne prelekcje i pokazy, panele ekspertów, wielka giełda ofert – tak w skrócie można opisać tegoroczne targi WorldFood Poland. Wyjątkowe wydarzenie trwa trzy dni i odbywa się w stolicy Polski, kraju otwartego na inne kultury, ojczyzny doskonałej żywności. Partnerami merytorycznymi i współorganizatorami debat i paneli tematycznych były największe i najważniejsze organizacje branżowe. Patronat honorowy sprawował minister rolnictwa i rozwoju wsi oraz Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.

Szósta edycja WorldFood Poland to doskonała okazja do spotkań przedsiębiorców i nawiązania szerokich kontaktów biznesowych. W blisko 400 rozmowach handlowych uczestniczyli kupcy z 19 krajów, m.in. z Singapuru, Tajlandii, Indonezji, Belgii, Grecji, Rumunii, Szwecji, Włoch czy Portugalii. Polskie sieci handlowe i sektor HoReCa reprezentowało 43 kupców. Przez trzy dni stoiska wystawców odwiedziło ponad 6,8 tys. osób, w tym ponad tysiąc z zagranicy.

Wykupienie stoiska w dobrej lokalizacji choćby na największych krajowych targach to jeszcze nie sukces. Podstawą jest właściwe zaprezentowanie produktów, równie ważne są wiedza, doświadczenie i zaangażowanie osób reprezentujących firmę podczas wydarzenia. Targi powinny być kanałem, który umożliwia bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, czyli handlowcami zainteresowanymi naszymi produktami. I to właśnie gwarantuje WorldFood. – Co roku zwiększa się liczba kupców z różnych stron świata, a rozmowy przeprowadzane podczas targów kończą się zamówieniami i kontraktami – z dumą zapewnia Agnieszka Szpaderska, menedżer targów. – Należy pamiętać, że zwiedzający to osoby, które samą swoją obecnością deklarują zainteresowanie branżą. Każda rozmowa to możliwość sprawdzenia, jak naszą markę postrzegają inni. Warto słuchać, dopytywać i notować spostrzeżenia rozmówców, bowiem pozwolą one spojrzeć na własny produkt z innej perspektywy i być może mogą przełożyć się na jego udoskonalenie. To olbrzymia wartość, którą trudno uzyskać online – dodaje Szpaderska.

   
Fot. Archiwum WorldFood (2)

Podczas tegorocznej edycji WorldFood Poland ponad 40 proc. zwiedzających poszukiwało oferty ekologicznej i produktów prozdrowotnych. Wyodrębniona strefa EcoFood to branża ekologiczna w pigułce. Umożliwia zapoznanie się z ofertą tego sektora, wymianę doświadczeń, pozyskanie nowych partnerów biznesowych, udział w ciekawych panelach i dyskusjach. W tym roku 200 firm zdecydowało się zaprezentować produkty w tym sektorze, a 45 firm przedstawiło swoją ofertę w sektorze NutraFood.

Wystawcy i zwiedzający WorldFood Poland mieli okazję zapoznać się z szeroką ofertą alkoholi z całego świata oraz poszerzyć wiedzę o winie. To gratka dla każdego – miłośników, znawców i koneserów. Branża spirytusowa w Polsce jest istotnym elementem rodzimej gospodarki, a polska wódka jest jedyną polską marką globalną obecną na wszystkich rynkach całego świata. Polacy coraz częściej sięgają także po wina – ten segment rynku alkoholi rośnie w tempie 20 proc. Świadomość polskiego konsumenta jest na coraz wyższym poziomie, zwłaszcza jeżeli chodzi o dobór szczepów i regionów.

Już po raz trzeci Bellavita Expo, największe targi żywności i napojów pochodzących z Włoch, połączyły siły z WorldFood, aby promować tradycyjną włoską żywność i oferować odwiedzającym wyjątkową okazję do odkrycia unikatowych produktów. Bellavita Expo to wiodąca platforma B2B realizująca promocję włoskiej żywności i napojów na 11 wystawach: w Amsterdamie, Toronto, Warszawie, Parmie, Hamburgu, Chicago, Kantonie, Meksyku, Bangkoku, Moskwie i Londynie.

Ponad 50 włoskich firm wprowadziło na polski rynek ponad 200 nowych włoskich produktów, gotowych do zaprezentowania lokalnym kupcom, dystrybutorom, importerom, szefom kuchni i innym liderom branży pod wspólną marką Bellavita. – Cieszymy się, że już po raz trzeci mogliśmy zaprezentować w Polsce smak autentycznej włoskiej kuchni – mówi Aldo Mazzocco, prezes Bellavita. – Bellavita Expo to ważna wystawa dla profesjonalistów z branży spożywczej poszukujących innowacyjnych produktów, które mogą przyciągnąć uwagę konsumentów i zwiększyć sprzedaż dzięki swojej autentycznej tożsamości regionalnej – stwierdza.

Tegoroczna edycja targów WorldFood obfitowała w doznania kulinarne i wyjątkowe produkty spożywcze dzięki ośmiu narodowym pawilonom zagranicznym – z Azerbejdżanu, Korei Południowej, Ukrainy, Sri Lanki, Białorusi, Tajlandii, Malezji i Hiszpanii.

Nie zabrakło wyjątkowych polskich akcentów. Kucharze Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni pod egidą Jarosława Uścińskiego, znanego warszawskiego restauratora i miłośnika dobrej kuchni, przygotowali pokazy kulinarne w stylu slow cooking.

W konkursie o złoty medal targów walczyło ponad 200 produktów w 14 kategoriach. Przyznano 13 złotych medali, w tym dwie nagrody w kategorii debiutów (krajowy i zagraniczny), oraz 18 wyróżnień.

Wzrost zainteresowania targami WorldFood Poland wśród wystawców i uczestników związanych z handlem i sektorem usługowym odzwierciedla dynamiczny rozwój wydarzenia w ciągu ostatnich sześciu lat. Tegoroczna edycja potwierdziła, że WorldFood jest bardzo ważnym punktem w kalendarzu spotkań biznesowych decydentów branży spożywczej, a także tych związanych z rynkiem produktów ekologicznych i nutraceutyków. WorldFood Poland to środkowoeuropejska ekstraklasa wydarzeń targowych dedykowanych sektorowi spożywczemu i skuteczna platforma komunikacji dla producentów, dystrybutorów, detalistów i menedżerów, która umożliwia im nawiązanie trwałych relacji biznesowych z partnerami handlowymi.


Iwona Ciechan

 

TAGI:

2/2019

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.