Stolica branży spożywczej
WorldFood Poland 2019
Ekspozycje ponad 350 wystawców z 25 krajów, rozmowy przedsiębiorców, liczne prelekcje i pokazy, panele ekspertów, wielka giełda ofert – tak w skrócie można opisać tegoroczne targi WorldFood Poland. Wyjątkowe wydarzenie trwa trzy dni i odbywa się w stolicy Polski, kraju otwartego na inne kultury, ojczyzny doskonałej żywności. Partnerami merytorycznymi i współorganizatorami debat i paneli tematycznych były największe i najważniejsze organizacje branżowe. Patronat honorowy sprawował minister rolnictwa i rozwoju wsi oraz Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.
Szósta edycja WorldFood Poland to doskonała okazja do spotkań przedsiębiorców i nawiązania szerokich kontaktów biznesowych. W blisko 400 rozmowach handlowych uczestniczyli kupcy z 19 krajów, m.in. z Singapuru, Tajlandii, Indonezji, Belgii, Grecji, Rumunii, Szwecji, Włoch czy Portugalii. Polskie sieci handlowe i sektor HoReCa reprezentowało 43 kupców. Przez trzy dni stoiska wystawców odwiedziło ponad 6,8 tys. osób, w tym ponad tysiąc z zagranicy.
Wykupienie stoiska w dobrej lokalizacji choćby na największych krajowych targach to jeszcze nie sukces. Podstawą jest właściwe zaprezentowanie produktów, równie ważne są wiedza, doświadczenie i zaangażowanie osób reprezentujących firmę podczas wydarzenia. Targi powinny być kanałem, który umożliwia bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, czyli handlowcami zainteresowanymi naszymi produktami. I to właśnie gwarantuje WorldFood. – Co roku zwiększa się liczba kupców z różnych stron świata, a rozmowy przeprowadzane podczas targów kończą się zamówieniami i kontraktami – z dumą zapewnia Agnieszka Szpaderska, menedżer targów. – Należy pamiętać, że zwiedzający to osoby, które samą swoją obecnością deklarują zainteresowanie branżą. Każda rozmowa to możliwość sprawdzenia, jak naszą markę postrzegają inni. Warto słuchać, dopytywać i notować spostrzeżenia rozmówców, bowiem pozwolą one spojrzeć na własny produkt z innej perspektywy i być może mogą przełożyć się na jego udoskonalenie. To olbrzymia wartość, którą trudno uzyskać online – dodaje Szpaderska.
Fot. Archiwum WorldFood (2)
Podczas tegorocznej edycji WorldFood Poland ponad 40 proc. zwiedzających poszukiwało oferty ekologicznej i produktów prozdrowotnych. Wyodrębniona strefa EcoFood to branża ekologiczna w pigułce. Umożliwia zapoznanie się z ofertą tego sektora, wymianę doświadczeń, pozyskanie nowych partnerów biznesowych, udział w ciekawych panelach i dyskusjach. W tym roku 200 firm zdecydowało się zaprezentować produkty w tym sektorze, a 45 firm przedstawiło swoją ofertę w sektorze NutraFood.
Wystawcy i zwiedzający WorldFood Poland mieli okazję zapoznać się z szeroką ofertą alkoholi z całego świata oraz poszerzyć wiedzę o winie. To gratka dla każdego – miłośników, znawców i koneserów. Branża spirytusowa w Polsce jest istotnym elementem rodzimej gospodarki, a polska wódka jest jedyną polską marką globalną obecną na wszystkich rynkach całego świata. Polacy coraz częściej sięgają także po wina – ten segment rynku alkoholi rośnie w tempie 20 proc. Świadomość polskiego konsumenta jest na coraz wyższym poziomie, zwłaszcza jeżeli chodzi o dobór szczepów i regionów.
Już po raz trzeci Bellavita Expo, największe targi żywności i napojów pochodzących z Włoch, połączyły siły z WorldFood, aby promować tradycyjną włoską żywność i oferować odwiedzającym wyjątkową okazję do odkrycia unikatowych produktów. Bellavita Expo to wiodąca platforma B2B realizująca promocję włoskiej żywności i napojów na 11 wystawach: w Amsterdamie, Toronto, Warszawie, Parmie, Hamburgu, Chicago, Kantonie, Meksyku, Bangkoku, Moskwie i Londynie.
Ponad 50 włoskich firm wprowadziło na polski rynek ponad 200 nowych włoskich produktów, gotowych do zaprezentowania lokalnym kupcom, dystrybutorom, importerom, szefom kuchni i innym liderom branży pod wspólną marką Bellavita. – Cieszymy się, że już po raz trzeci mogliśmy zaprezentować w Polsce smak autentycznej włoskiej kuchni – mówi Aldo Mazzocco, prezes Bellavita. – Bellavita Expo to ważna wystawa dla profesjonalistów z branży spożywczej poszukujących innowacyjnych produktów, które mogą przyciągnąć uwagę konsumentów i zwiększyć sprzedaż dzięki swojej autentycznej tożsamości regionalnej – stwierdza.
Tegoroczna edycja targów WorldFood obfitowała w doznania kulinarne i wyjątkowe produkty spożywcze dzięki ośmiu narodowym pawilonom zagranicznym – z Azerbejdżanu, Korei Południowej, Ukrainy, Sri Lanki, Białorusi, Tajlandii, Malezji i Hiszpanii.
Nie zabrakło wyjątkowych polskich akcentów. Kucharze Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni pod egidą Jarosława Uścińskiego, znanego warszawskiego restauratora i miłośnika dobrej kuchni, przygotowali pokazy kulinarne w stylu slow cooking.
W konkursie o złoty medal targów walczyło ponad 200 produktów w 14 kategoriach. Przyznano 13 złotych medali, w tym dwie nagrody w kategorii debiutów (krajowy i zagraniczny), oraz 18 wyróżnień.
Wzrost zainteresowania targami WorldFood Poland wśród wystawców i uczestników związanych z handlem i sektorem usługowym odzwierciedla dynamiczny rozwój wydarzenia w ciągu ostatnich sześciu lat. Tegoroczna edycja potwierdziła, że WorldFood jest bardzo ważnym punktem w kalendarzu spotkań biznesowych decydentów branży spożywczej, a także tych związanych z rynkiem produktów ekologicznych i nutraceutyków. WorldFood Poland to środkowoeuropejska ekstraklasa wydarzeń targowych dedykowanych sektorowi spożywczemu i skuteczna platforma komunikacji dla producentów, dystrybutorów, detalistów i menedżerów, która umożliwia im nawiązanie trwałych relacji biznesowych z partnerami handlowymi.
Iwona Ciechan