Polskie Puzzle układała młodzież z Torunia
5 marca br. w ramach projektu Polskie Puzzle, podczas XX Forum Gospodarczego w Toruniu, odbył się panel pt. „Rola młodych Polaków w kreowaniu marki Polska”, zorganizowany przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” i Fundację Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc.
– Młodość i kapitał intelektualny to atuty strategiczne, na których można oprzeć siłę marki Polska – przywitał wszystkich zebranych Krzysztof Przybył, prezes Fundacji „Teraz Polska”. – To młode pokolenie za kilka, kilkanaście lat przejmie stery w różnych obszarach życia publicznego.
Celem spotkania była inspiracja i zachęcenie młodych Polaków do aktywnego uczestnictwa w życiu publicznym, realizowania własnych pasji i marzeń, które często, wraz z sukcesem indywidualnym, przekładają się na promocję naszego kraju. O tym, że warto gonić młodzieńcze marzenia, przekonywali „piękni dwudziestoletni”, m.in. Zofia Noceti-Klepacka – medalistka olimpijska w windsurfingu, Łukasz Jakóbiak – pomysłodawca internetowego talk show „20m2 Łukasza”, a także Anna Watza z agencji Planet PR, która opowiedziała historię polskiego łazika marsjańskiego.
Wprowadzenia w temat marketingu narodowego dokonał dr Jarosław Górski z Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. – Chociaż nasz kraj nie wypracował dotąd jednolitej, silnej i dobrze rozpoznawalnej marki Polska, to jednak nie ma większych wątpliwości, na jakich atutach tę markę należałoby oprzeć – mówił dr Górski. – Twórcza przekora jako w zasadzie trafna, choć nierealizowana idea przewodnia promocji Polski w świecie to pomysł na markę, za którą stoi polska kreatywność, energia działania, przedsiębiorczość i witalność.
– Jako dziecko miałam marzenie, żeby zdobyć medal olimpijski. Udało mi się na igrzyskach w Londynie. To wielki sukces dla mnie, dla rodziny, przyjaciół, dla Polski – wspominała Zofia Klepacka. – Pamiętajcie, jeżeli czegoś pragniecie, o czymś marzycie, to możecie to osiągnąć. Nieważne jest, skąd pochodzicie i czy macie dużo pieniędzy. Liczy się wola i ciężka praca.
Łukasz Jakóbiak przekonywał natomiast, że wszystko – nawet małą kawalerkę w szarym bloku – można zamienić w atut, wystarczy mieć dobry pomysł na siebie.