Liderzy czołowych firm o przywództwie w magazynie „Teraz Polska”
Jaka jest rola przywództwa w zarządzaniu biznesem? O odpowiedź poprosiliśmy liderów przedsiębiorstw działających na polskim rynku – właścicieli, członków zarządów, menedżerów. Przedstawiamy ich opinie.
Przywództwo odgrywa kluczową rolę w rozwoju każdego biznesu. – Pomaga tworzyć i skutecznie realizować długofalowe przedsięwzięcia, odpowiednio reagować na zmiany zachodzące na rynku i w otoczeniu biznesowym firmy, a także budować wśród wszystkich członków organizacji poczucie wspólnej misji, za którą warto i należy podążać – mówi Dariusz Sapiński, prezes zarządu Grupy Mlekovita. – Przywództwo opiera się na wpływie. To umiejętność poprowadzenia spółki w przyszłość, szukanie i skuteczne wykorzystywanie nowych szans. Lider potrafi skłonić organizację do zmian, które napędzają jej rozwój. Przywództwo to autorytet i przykład – lider, zanim rozpocznie zmiany, odbywa własną podróż intelektualną, aby przekonać samego siebie. Następnie musi przekonać organizację, że potrzeba proponowanych zmian ma związek z jej przyszłością. Lider firmuje zmiany całym sobą, angażując się odważnie i konsekwentnie – twierdzi Dariusz Ciesielski, członek zarządu Grupy Selena, wiceprezes ds. sprzedaży.
CZYTAJ CAŁOŚĆ W MAGAZYNIE „TERAZ POLSKA”
– Jeśli wyobrazimy sobie zespół i przywódcę w trzech wariantach – przywódca z przodu, w jednej linii lub za zespołem – to uzyskamy trzy główne style przywództwa. Ja przyjmuję każdy z nich naprzemiennie, elastycznie uzależniając styl działania od sytuacji. W relacjach z pracownikami zasadniczo preferuję ostatni, czyli pozostanie z tyłu. W zespole Carport, z którym na co dzień pracuję, doceniam różnorodność i zaangażowanie. Cenię współpracę między osobami czy działami zarówno w sytuacjach codziennych, standardowych, jak i w sytuacjach niestandardowych. Taka współpraca jest niepodważalnym dowodem siły synergii – mówi Agata Chowaniec, dyrektor zarządzająca, Car-port.pl.
– Jako prezes jestem zwolennikiem polityki otwartych drzwi. Moje podejście do ludzi nie zmienia się od lat, natomiast szybki rozwój ograniczył czas, w którym jestem dostępny dla współpracowników, co z kolei wymusiło wprowadzenie elementów korporacyjnych do stylu zarządzania organizacją – dodaje Paweł Walicki, prezes zarządu Centrum Medycznego CMP.
CZYTAJ CAŁOŚĆ W MAGAZYNIE „TERAZ POLSKA”
CZYTAJ RÓWNIEŻ O TYM, JAK PANDEMIA KORONAWIRUSA WPŁYNIE NA ZARZĄDZANIE
(WYWIAD Z PROF. KRZYSZTOFEM OPOLSKIM)