Konsument w dobie pandemii koronawirusa. Mniej wychodzimy do sklepu, częściej gotujemy

  • Image by Gerd Altmann from Pixabay
    Image by Gerd Altmann from Pixabay

Według badania IPSOS 90 proc. Polaków uważa, że wirus stanowi zagrożenie dla naszej gospodarki. 84 proc. dostrzega wzrost cen produktów w sklepach. Boimy się, że ceny będą nadal rosły. Co trzecia osoba twierdzi, że sytuacja finansowa jej gospodarstwa domowego znacznie się pogorszyła.

Połowa z nas zamierza oszczędzać pieniądze, a co trzeci Polak już rozpoczął oszczędzanie. Choć niezależnie od kategorii zdecydowana większość z nas deklaruje, że robiąc zakupy została przy tych markach, które zwykle wybierała, to jednak część z nas kupuje tańsze alternatywy produktów i zamierza przy nich pozostać.

ZOBACZ KTO WYBRAŁ TEGOROCZNY KONKURS „TERAZ POLSKA”! WYBIERAJ POLSKIE PRODUKTY I USŁUGI, KTÓRE CECHUJE NAJWYŻSZA JAKOŚĆ I PRZYSTĘPNA CENA

Gotujemy w domu
Blisko 40 proc. Polaków (częściej osoby młodsze) twierdzi, że obecnie żywi się zdrowiej niż przed wybuchem epidemii, gdyż je więcej warzyw i stawia na domowe jedzenie. W dodatku, większość osób, które przestawiły się na gotowanie w domu, deklaruje zamiar kontynuowania tego zwyczaju po pandemii. Jednocześnie jedna czwarta badanych twierdzi, że teraz je bardziej kalorycznie, a ponad jedna trzecia obawia się wzrostu wagi.

GALERIA ZWYCIĘZCÓW! ZOBACZ FOTOGRAFIE Z TEGOROCZNEJ GALI „TERAZ POLSKA” 

Ograniczamy wyjścia na zakupy
Wciąż ograniczamy wyjścia na zakupy, choć ta tendencja spada. Wciąż robimy raczej duże zakupy, „na zapas”, unikając tych drobnych. Jednak zakupy produktów spożywczych przez internet to wciąż margines. Tylko 8 proc. z nas deklaruje, że zakupy spożywcze zamówiło on-line. Uważamy bowiem, że trzeba będzie długo czekać na dostawę albo że w ogóle dostawy do naszego domu nie są możliwe. Obawiamy się też, że produkty zakupione przez internet będą nieświeże albo w ogóle możliwość zakupu żywności przez internet nie przychodzi nam do głowy.

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.