Godło „Teraz Polska” dla PKN Orlen

  • Fot. Archiwum PKN Orlen
    Fot. Archiwum PKN Orlen

Oferta gastronomiczna Stop.cafe oraz format sklepowy O!Shop otrzymały w tym roku prestiżowe Godło „Teraz Polska” w kategorii Najlepsze produkty i usługi. Kapituła konkursu wyróżniła walory jakościowe, technologiczne i użytkowe konceptów PKN Orlen.

Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego od blisko 30 lat wyłania grupę najlepszych polskich produktów, usług, gmin i przedsięwzięć innowacyjnych, które wyróżniają się na rynku i mogą być wzorem do naśladowania. W ramach Polskiego Programu Promocyjnego organizowany jest niekomercyjny Konkurs „Teraz Polska”, wyłaniający najlepszych z najlepszych.

Stop.cafe i O!Shop to odpowiedź PKN Orlen na trendy rynkowe, wśród których widać rosnące znaczenie zdrowej i świeżej oferty gastronomicznej w wyborach konsumenckich. Kapituła Konkursu „Teraz Polska” doceniła jakość surowców i produktów, w tym szczególnie przekąski owocowe i warzywne typu Ready-To-Eat oraz dania gotowe Ready-To-Serve, a także 10-letnią wiedzę i doświadczenie koncernu w zakresie oferty gastronomicznej. Na koniec II kwartału br. funkcjonowało w Polsce 1621 punktów Stop Cafe, a w 231 z nich można korzystać z oferty sklepowej O!Shop. Koncern w II kwartale 2018 r. osiągnął najwyższy w historii wynik segmentu detalicznego w wysokości 677 mln zł, co oznacza wzrost o 18 proc. r/r.

– Jak wskazują badania konsumentów, Godło „Teraz Polska” jest skutecznym narzędziem umacniającym markę oraz wizerunek laureatów. Dla niemal 80 proc. respondentów Godło „Teraz Polska” to symbol wysokiej jakości produktów i usług oferowanych na rynku polskim. Dla ponad 65 proc. z nich kryterium w postaci Godła stanowi ważny element w podejmowaniu decyzji zakupowej. Nie bez znaczenia dla konsumentów jest również polskie pochodzenie produktów i usług – podkreślił Michał Lipiński, dyrektor Konkursu „Teraz Polska”.

W tym kierunku idzie właśnie PKN Orlen. Koncern uruchomił program „Pij polskie soki” i wprowadził sprzedaż soków owocowych od producentów z Polski w całej sieci stacji paliw w kraju. W ten sposób koncern wspiera polskich sadowników, a także lokalne, często rodzinne firmy przetwórcze. W wyniku podjętych działań PKN Orlen chce zwiększyć sprzedaż soków owocowych od polskich producentów o 150 proc. Klienci będą mogli wybierać soki polskich firm, takich jak Bracia Sadownicy, Maspex, Owocowe Smaki (marka Agrestada), Sad Sandomierski oraz Sok z Gór.

Decyzja o poszerzeniu oferty pozapaliwowej została poprzedzona szeregiem analiz, również w zakresie preferencji klientów. Przeprowadzone przez instytut Kantar badanie „Moda na polskość. Postawy, opinie i oczekiwania Polaków” pokazuje, że 87 proc. respondentów zachęca do zakupu informacja o krajowym pochodzeniu produktów. Z kolei 80 proc. biorących udział w badaniu uważa polskie produkty za lepsze i bardziej ekologiczne. Na decyzje konsumenckie duży wpływ ma także skala produkcji. Ponad 70 proc. Polaków świadomie wybiera towary wyprodukowane w małej, rodzinnej firmie, wspierającej lokalny rozwój. Według 75 proc. respondentów aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże, narodowe koncerny. Badanie zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej
ogólnopolskiej próbie internautów. Przeprowadzono 1000 wywiadów z Polakami w wieku 17+, w tym 779 z osobami, które w swoim gospodarstwie domowym posiadały samochód.


Fot. Archiwum PKN Orlen

 

TAGI:

3/2018

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.