Top Secret, BSH, Imagene.me. Jakość w biznesie – wypowiedzi liderów firm działających na polskim rynku. Sonda, cz. 4

Czy jakość jest kluczową wartością oczekiwaną przez krajowych konsumentów? O odpowiedź poprosiliśmy liderów przedsiębiorstw działających na polskim rynku – właścicieli, członków zarządów, menedżerów. Przedstawiamy opinie Grzegorza Lipnickiego, Krzysztofa Nagodzińskiego i Mirosława Kwaśniewskiego.

Grzegorz Lipnicki, prezes zarządu Top Secret Sp. z o.o., polskiej marki odzieżowej

Od kilku sezonów obserwujemy w modzie rosnący trend na niebycie w trendzie. Oznacza to większe zainteresowanie kupujących odzieżą o uniwersalnych kolorach i wzorach. Szczególnie widoczne jest to w „inwestycyjnych” kategoriach odzieży, takich jak płaszcze, marynarki czy swetry. Dlatego w ofercie licznych marek odzieżowych, także Top Secret, stopniowo wprowadzany jest jakościowy asortyment o ponadczasowych krojach i zrównoważonych kolorach, bardziej odporny na zmianę trendów. Jest to ściśle powiązane z tendencją jakościową. Konsumenci oczekują coraz szerszej oferty odzieży, której żywotność będzie dłuższa. Uważnie analizują skład i wybierają produkty o większej zawartości wełny czy bawełny. Widzimy to bardzo dobrze w sklepie internetowym Topsecret.pl, gdzie możemy precyzyjnie przeanalizować cały proces zakupowy. Obserwujemy olbrzymią klikalność asortymentu jakościowego oraz to, że ubrania lepszej jakości sprzedają się szybciej. Klienci wydają więcej na ubrania o wyższej trwałości, prezentują bardziej świadomą i odpowiedzialną postawę, zarówno ekologiczną, jak i ekonomiczną – kupując rzadziej i wybierając to, co jest im faktycznie potrzebne i ma szersze zastosowanie w stylizacjach.

REKLAMA

Krzysztof Nagodziński, członek zarządu BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o.

W branży AGD szczególnie zauważamy, jak istotny jest sprzęt wysokiej jakości, ponieważ konsumentom zależy, by urządzenia służyły bezawaryjnie przez lata. Polacy zwracają też uwagę na innowacyjne funkcje, zapewniające m.in. energooszczędność. W obszarze technologii cyfrowych rozwijamy platformę Home Connect i obserwujemy, że nasi klienci coraz częściej wybierają urządzenia połączone z Internetem, które są zazwyczaj droższe, ale zapewniają więcej udogodnień, takich jak zdalne zarządzanie domem z dowolnego miejsca na świecie. Szczególnie w okresie pandemii konsumenci doceniają urządzenia AGD wysokiej jakości. Dużo czasu spędzamy teraz w domu, gotując dla rodziny i przyjaciół, co zweryfikowało użyteczność i trwałość wielu sprzętów. W związku z pracą zdalną znacząco rozwija się również rynek zaawansowanych, w pełni automatycznych ekspresów do kawy. Konsumenci inwestują w innowacyjne urządzenia wysokiej jakości, by móc cieszyć się smakiem dobrej kawy, przyrządzanej dotychczas w biurach i kawiarniach. Automatyczny ekspres stał się więc ważnym elementem wyposażenia naszych kuchni.

REKLAMA

Dr hab. Mirosław Kwaśniewski, prezes firmy Imagene.me, zajmującej się badaniami genetycznymi

Rynek badań genetycznych w Polsce jest raczej niewielki i dopiero zaczyna się rozwijać, podobnie jak stopniowo wzrasta świadomość klientów. Niewątpliwie istotną grupą odbiorców usług analiz DNA i badań genetycznych są klienci, którzy korzystają z nich w celach diagnostycznych lub terapeutycznych. A więc już na starcie są to osoby bardziej świadome tego, czego chcą i jakiej jakości oczekują, oraz – co ważne – znające rynek przynajmniej w podstawowym stopniu. Tacy klienci pytają o bardzo szczegółowe i kluczowe kwestie: zakres i wiarygodność badań, stosowane technologie, zakres wnioskowania, wreszcie bezpieczeństwo danych czy wręcz dostęp do danych surowych. Zwracają uwagę na to, czy analiza jest wykonywana w Polsce, przez kogo, w jakim laboratorium. Są dociekliwi, co bardzo dobrze o nich świadczy. Dla takich klientów podstawowym kryterium jest z pewnością jakość, a nie cena. Na razie ta grupa stanowi mniejszość, ale dzięki odpowiedniej edukacji możemy sprawić, że coraz więcej osób będzie świadomych, jak ważne w diagnostyce i profilaktyce są badania genetyczne. W kontekście danych wrażliwych, takich jak informacje o zdrowiu czy predyspozycjach zawartych w DNA, cena będzie odgrywała mniejszą rolę, bo są to badania robione na całe życie, a wnioski z nich są bardzo istotne.

REKLAMA

Jeśli chcesz, by Twoja firma mogła oznaczyć produkty i usługi Godłem „Teraz Polska”, weź udział w Konkursie „Teraz Polska”. Skontaktuj się z organizatorem! (tel. 22 826 01 91, e-mail: konkurs@terazpolska.pl)

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.