Top Secret, BSH, Imagene.me. Jakość w biznesie – wypowiedzi liderów firm działających na polskim rynku. Sonda, cz. 4
Czy jakość jest kluczową wartością oczekiwaną przez krajowych konsumentów? O odpowiedź poprosiliśmy liderów przedsiębiorstw działających na polskim rynku – właścicieli, członków zarządów, menedżerów. Przedstawiamy opinie Grzegorza Lipnickiego, Krzysztofa Nagodzińskiego i Mirosława Kwaśniewskiego.
Grzegorz Lipnicki, prezes zarządu Top Secret Sp. z o.o., polskiej marki odzieżowej
Od kilku sezonów obserwujemy w modzie rosnący trend na niebycie w trendzie. Oznacza to większe zainteresowanie kupujących odzieżą o uniwersalnych kolorach i wzorach. Szczególnie widoczne jest to w „inwestycyjnych” kategoriach odzieży, takich jak płaszcze, marynarki czy swetry. Dlatego w ofercie licznych marek odzieżowych, także Top Secret, stopniowo wprowadzany jest jakościowy asortyment o ponadczasowych krojach i zrównoważonych kolorach, bardziej odporny na zmianę trendów. Jest to ściśle powiązane z tendencją jakościową. Konsumenci oczekują coraz szerszej oferty odzieży, której żywotność będzie dłuższa. Uważnie analizują skład i wybierają produkty o większej zawartości wełny czy bawełny. Widzimy to bardzo dobrze w sklepie internetowym Topsecret.pl, gdzie możemy precyzyjnie przeanalizować cały proces zakupowy. Obserwujemy olbrzymią klikalność asortymentu jakościowego oraz to, że ubrania lepszej jakości sprzedają się szybciej. Klienci wydają więcej na ubrania o wyższej trwałości, prezentują bardziej świadomą i odpowiedzialną postawę, zarówno ekologiczną, jak i ekonomiczną – kupując rzadziej i wybierając to, co jest im faktycznie potrzebne i ma szersze zastosowanie w stylizacjach.
REKLAMA
Krzysztof Nagodziński, członek zarządu BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o.
W branży AGD szczególnie zauważamy, jak istotny jest sprzęt wysokiej jakości, ponieważ konsumentom zależy, by urządzenia służyły bezawaryjnie przez lata. Polacy zwracają też uwagę na innowacyjne funkcje, zapewniające m.in. energooszczędność. W obszarze technologii cyfrowych rozwijamy platformę Home Connect i obserwujemy, że nasi klienci coraz częściej wybierają urządzenia połączone z Internetem, które są zazwyczaj droższe, ale zapewniają więcej udogodnień, takich jak zdalne zarządzanie domem z dowolnego miejsca na świecie. Szczególnie w okresie pandemii konsumenci doceniają urządzenia AGD wysokiej jakości. Dużo czasu spędzamy teraz w domu, gotując dla rodziny i przyjaciół, co zweryfikowało użyteczność i trwałość wielu sprzętów. W związku z pracą zdalną znacząco rozwija się również rynek zaawansowanych, w pełni automatycznych ekspresów do kawy. Konsumenci inwestują w innowacyjne urządzenia wysokiej jakości, by móc cieszyć się smakiem dobrej kawy, przyrządzanej dotychczas w biurach i kawiarniach. Automatyczny ekspres stał się więc ważnym elementem wyposażenia naszych kuchni.
REKLAMA
Dr hab. Mirosław Kwaśniewski, prezes firmy Imagene.me, zajmującej się badaniami genetycznymi
Rynek badań genetycznych w Polsce jest raczej niewielki i dopiero zaczyna się rozwijać, podobnie jak stopniowo wzrasta świadomość klientów. Niewątpliwie istotną grupą odbiorców usług analiz DNA i badań genetycznych są klienci, którzy korzystają z nich w celach diagnostycznych lub terapeutycznych. A więc już na starcie są to osoby bardziej świadome tego, czego chcą i jakiej jakości oczekują, oraz – co ważne – znające rynek przynajmniej w podstawowym stopniu. Tacy klienci pytają o bardzo szczegółowe i kluczowe kwestie: zakres i wiarygodność badań, stosowane technologie, zakres wnioskowania, wreszcie bezpieczeństwo danych czy wręcz dostęp do danych surowych. Zwracają uwagę na to, czy analiza jest wykonywana w Polsce, przez kogo, w jakim laboratorium. Są dociekliwi, co bardzo dobrze o nich świadczy. Dla takich klientów podstawowym kryterium jest z pewnością jakość, a nie cena. Na razie ta grupa stanowi mniejszość, ale dzięki odpowiedniej edukacji możemy sprawić, że coraz więcej osób będzie świadomych, jak ważne w diagnostyce i profilaktyce są badania genetyczne. W kontekście danych wrażliwych, takich jak informacje o zdrowiu czy predyspozycjach zawartych w DNA, cena będzie odgrywała mniejszą rolę, bo są to badania robione na całe życie, a wnioski z nich są bardzo istotne.
REKLAMA
Jeśli chcesz, by Twoja firma mogła oznaczyć produkty i usługi Godłem „Teraz Polska”, weź udział w Konkursie „Teraz Polska”. Skontaktuj się z organizatorem! (tel. 22 826 01 91, e-mail: konkurs@terazpolska.pl)