Seks, kłamstwa i smartfony. Co trzeci Polak korzysta z aplikacji randkowych

  • Fot. Pixabay
    Fot. Pixabay

Aż 72 proc. Polaków wyznaje miłość za pośrednictwem smartfona, co drugi zagląda do telefonu ukochanej osoby bez jej wiedzy, a co czwarty zerwał z kimś przez telefon – wynika z najnowszego, walentynkowego badania Digital Care, największego dostawcy usług dla urządzeń mobilnych. Jak się okazuje, nowe rozwiązania mobilne, które pojawiły się w ciągu ostatnich 10 lat, pozwalają nam jeszcze lepiej pielęgnować relacje z najbliższymi osobami. Co drugi Polak zaznacza, że kontakt z drugą połówką ułatwiają mu nielimitowane rozmowy i smsy, a ponad 40 proc. uważa, że największy wpływ na relacje ma rozwój komunikatorów. Jak jeszcze wyznajemy miłość w czasach… smartfonów?

Każdy znak w smsie na wagę złota, niestabilne łącze internetowe, brak portali randkowych – te czasy już dawno minęły. W ciągu ostatniej dekady pojawiło się wiele nowych funkcjonalności, które ułatwiają komunikowanie zarówno w Internecie, jak i za pośrednictwem smartfonów. 34 proc. Polaków uważa, że lepszy Internet, umożliwiający połączenia wideo wpłynął na ich częstszy kontakt z partnerem. Zatem czy można powiedzieć, że to właśnie digitalizacja sprawiła, że częściej mówimy o swoich uczuciach?

Codzienne rozmowy, czyli gdzie wyznajemy miłość?

Jak wynika z badania Digital Care, aż 64% proc. osób pisze wiadomości do ukochanej osoby codziennie – w tym 33 proc. robi to częściej niż 5 razy dziennie. Z drugiej strony, co piąty badany zadeklarował, że w ogóle nie wymienia wiadomości z partnerem/partnerką w ciągu dnia. Podobnie jest z rozmowami. 1/3 z nas robi to nawet 5 razy w ciągu dnia. Co ciekawe, aż 72 proc. ankietowanych wyznało kiedyś miłość w rozmowie telefonicznej lub wiadomościach, natomiast 27 proc. zdarzyło się w ten sposób zerwać z ukochaną osobą.

W codziennych rozmowach dużym ułatwieniem są popularne i powszechnie używane komunikatory. Na podium najczęściej wybieranych znajdują się Messenger (45 proc.) i WhatsApp (17 proc.), ale wielu zakochanych pozostaje też przy tradycyjnych smsach (19 proc.).

Pierwsza randka dzięki smartfonowi? Oczywiście, że tak!

Niewątpliwie rozwój technologii wpłynął na możliwości dbania o istniejące już relacje, ale także pozwolił na nawiązywanie nowych. Jedną z przestrzeni do szukania drugich połówek są aplikacje randkowe, które cieszą się coraz większą popularnością – jak wynika z badania korzysta z nich 32 proc. Polaków.

Porady na…zdrady?

Co ciekawe, jak wynika z przeprowadzonego przez Digital Care badania, co 5 ankietowany (21 proc.) przyznaje, że korzysta z aplikacji randkowych, będąc już w związku. Większość spośród tych osób to mężczyźni. Natomiast na pytanie, czy sprawdzamy telefon ukochanej osoby bez jej wiedzy, aż 44 proc. badanych odpowiedziało twierdząco. To z kolei częściej domena kobiet. Jednocześnie aż 57 proc. ankietowanych zna kod dostępu do telefonu partnera/partnerki – ponad połowa mężczyzn (51 proc.) i aż 63 proc. kobiet.

– Świadcząc usługi serwisowe i pomagając każdego dnia tysiącom klientów w naprawach smartfonów, wiemy, jak ważne jest dla nich, aby być w stałym kontakcie z najbliższymi. Obecnie, zwłaszcza po pandemii, większość aktywności już nie tylko zawodowych, ale także prywatnych, przeniosła się na stałe do sieci. Korzystanie z udogodnień, które oferują nam smartfony, pozwala nie tylko wyznawać miłość, ale także „być w kontakcie” z wszystkimi, o których się troszczymy – podsumowała badanie Anna Kozłowska-Pietraszko, Corporate Communication Director w Digital Care.

Badanie zrealizowano za pośrednictwem platformy Omnisurv, na ogólnopolskiej próbie osób w wieku: 18-55, N=800

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.