Polski konsument jest patriotą
Według najnowszych badań konsumenckich, miejsce pochodzenia produktu jest jednym z trzech głównych determinantów decyzji zakupowych, zaraz obok jakości i ceny. Na to kryterium podczas codziennych zakupów zwraca uwagę ponad jedna czwarta ankietowanych (27,4 proc.). Co więcej, ponad 35 proc. Polaków uważa, że kupowanie polskich produktów jest oznaką współczesnego patriotyzmu. Była to trzecia najpopularniejsza odpowiedź, którą wyprzedziły jedynie przywiązanie do polskiej kultury i tradycji oraz poczucie dumy narodowej. Warto także dodać, że jest to najwyżej sklasyfikowana forma patriotyzmu czynnego, czyli takiego, który przejawia się w konkretnym działaniu.
Świadomość konsumentów stale wzrasta. Coraz więcej Polaków zdaje sobie sprawę, że decyzje zakupowe jednostki mają wpływ na kondycję krajowej gospodarki i PKB. Można nawet powiedzieć, że od kilku lat panuje pewnego rodzaju moda na kupowanie polskich produktów, a zwłaszcza na wspieranie małych, lokalnych firm. Trend ten jest skutecznie wykorzystywany przez przedsiębiorców, którzy budują swoją markę w oparciu o regionalne pochodzenie, wielopokoleniową tradycję i polski kapitał. Nic dziwnego, skoro aż 83,4 proc. ankietowanych zgadza się ze stwierdzeniem, że mając możliwość wyboru należy kupować produkty polskiego pochodzenia.
Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego od ponad 30 lat wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i wspiera ich w podejmowaniu decyzji zakupowych. Podczas corocznej edycji Konkursu, „Teraz Polska” kapituła ocenia i sprawdza jakość nominowanych produktów i usług, a następnie wyłania laureatów. Dzięki znakowi „Teraz Polska” klienci mogą łatwo i szybko zlokalizować polskie towary najwyższej jakości. – Jako Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego cieszymy się ze zmian, jakie zaszły przez lata w świadomości społecznej, i z tego, że coraz częściej konsumenci wybierają polskich producentów i usługodawców. To dla nas dowód, że Polski Program Promocyjny odniósł sukces, a wartości, które nam przyświecają, zostały dostrzeżone i wpływają na decyzje zakupowe wielu milionów Polaków – mówi Krzysztof Przybył, prezes Fundacji „Teraz Polska”.
Konkurs „Teraz Polska” to wyjątkowa okazja, aby wyróżnić i nagrodzić polskie firmy, które wytrwale i konsekwentnie działają w tych niełatwych czasach. - Pamiętajmy, że to dzięki małym i średnim przedsiębiorstwom, firmom rodzinnym i coraz liczniejszym startupom polska gospodarka z sukcesem odpiera kryzys ekonomiczny i śmiało wchodzi na rynki globalne – dodaje Michał Lipiński, dyrektor Konkursu „Teraz Polska”.