Od roznoszenia ulotek do miliardera i 7. najbogatszego Polaka. Teraz jego firma ma dokonać największej polskiej inwestycji prywatnej za granicą.
PO PIERWSZE WZROST MIMO PANDEMII
Wraz z informacją o złożeniu oferty kupna Mondial Relay, InPost podał swoje wstępne wyniki finansowe za 2020 rok. Przychody firmy wzrosły o 104 proc. do 2,53 mld zł, z czego te w Polsce zwiększyły się ponad dwukrotnie. Przez cały ubiegły rok InPost dostarczył w Polsce 308 mln paczek. Jest to aż o 114 proc. więcej niż w 2019 roku. Wzrostowi wyników sprzyja pandemia, podczas której rynek e-commerce kwitnie. Aktualnie największym klientem firmy jest Allegro, które w ub.r. wygenerowało ok. 47 proc. przychodów. Swoje internetowe zakupy klienci mogą odebrać już w ponad 11 tys. paczkomatach w całej Polsce. Tegorocznym celem firmy jest instalacja stu nowych punktów tygodniowo.
PO DRUGIE EKSPANSJA NA ZACHÓD
- Jak zapowiadaliśmy niedawno w czasie IPO, ekspansja zagraniczna jest jednym z kluczowych elementów strategii rozwoju InPostu. Mondial Relay da nam natychmiast silną pozycję na jednym z największych rynków e-commerce w Europie, zapewni wiele czynników przyspieszających nasz ogólny wzrost i przyniesie wartość dla akcjonariuszy - zapewnia Rafał Brzoska w komunikacie prasowym. Stawka w grze jest wysoka. Francuski rynek sprzedaży internetowej wyceniany jest na ponad 50 mld euro – to obecnie pięć razy więcej niż Polsce. InPost ma szansę stać się wiodącym ogólnoeuropejskim operatorem rozwiązań dostaw dla e-commerce.
PO TRZECIE AKCJE W GÓRĘ
- Gdy w 2017 roku schodziliśmy z Giełdy w Warszawie, nie marzyłem nawet o ponownym debiucie i to jako największy technologiczny debiut na dużej europejskiej giełdzie w Amsterdamie. Gdy w 2020 nadszedł COVID – marzyłem o tym by biznes przetrwał. Gdy na koniec 2020 podjęliśmy decyzję o wejściu na giełdę w Amsterdamie, marzyłem o tym by jako polski Inpost dokonać kiedyś potencjalnego przejęcia dużej zagranicznej firmy. Dziś jest ten dzień – napisał biznesmen na Facebooku. Po ogłoszeniu oferty akwizycji Mondial Relay, Inpost zyskał na wartości prawie 2 mld zł. Jego akcje zaliczyły kilkuprocentowy wzrost. Obecnie, niespełna dwa miesiące po debiucie, wartość jednej akcji wynosi prawie 17 euro, a wartość całej firmy szacuje się na blisko 39 mld zł.
PO CZWARTE INPOST TO NIE WSZYSTKO
11 marca Grupa CCC poinformowała, że rozpoczęły się decydujące negocjacje w sprawie pozyskania dwóch inwestorów mniejszościowych dla spółki eobuwie. Rozmowy są prowadzone na zasadzie wyłączności z Cyfrowym Polsatem S.A. i należącym do Rafała Brzoski A&R Investments Limited. Firma biznesmena jest jednym z akcjonariuszy InPostu i posiada 12,1 proc. udziałów firmy logistycznej. Solorz i Brzoska chcą kupić 10 proc. akcji eobuwie.pl po 500 mln zł każdy. Spółka uważana jest obecnie za lidera rynku online w kategorii obuwia w Europie Środkowo-Wschodniej. Jej debiut giełdowy Grupa CCC planuje na 2022 lub 2023 rok.
PO PIĄTE SIŁA CHARAKTERU
Historia Rafała Brzoski i InPostu to liczne wzloty i upadki. Dynamiczny rozwój, zdobycie Godła „Teraz Polska”, znalezienie się na krawędzi bankructwa i spektakularne odbicie się od dna. Biznesmen był nazywany w środowisku rekinem, a teraz również wilkiem z Wall Street. W Magazynie Wirtualnej Polski, tak o nim napisano - Kiedy w restauracji posmakuje mu lampka wina, wyjdzie z niej z butelką. Po drodze będzie myślał, gdzie kupić skrzynkę, a w domu zamówi kontener. Potem będzie robił wszystko, by przejąć całą winnicę. Nie odpuści. Nigdy. – wydaje się, że to właśnie ogromnej determinacji i uporowi Brzoska zawdzięcza swój sukces.
Źródło: Money.pl, Wirtualnemedia.pl, Magazyn Wirtualnej Polski