Najpierw był hymn, a później Godło „Teraz Polska”

Finał akcji „Do hymu!” niemal zbiegł się w czasie ze zdobyciem przez Warkę (Grupa Żywiec) nagrody „Teraz Polska”. Kapituła konkursu doceniła produkt łączący tradycyjne walory warzenia piwa z nowoczesną akcją promocyjną wykorzystującą hymn narodowy.

Warka podjęła się wyjątkowego zadania, jakim było zaproszenie wszystkich Polaków do wielkiego wykonania hymnu Polski dla naszych piłkarzy. A to wszystko w przeddzień piłkarskiego święta – Euro 2012. Dwa miesiące wcześniej w trasę wyruszył autobus akcji „Do hymnu!” pełniący rolę mobilnego studia nagraniowego. Po raz pierwszy w Polsce za pośrednictwem internetu oraz uczestnictwa w imprezach organizowanych przez Warkę fani mogli dopingować piłkarzy. Akcja została zaplanowana jako pozytywna inicjatywa, która z założenia miała wzbudzać dobre emocje, przekazywać energię oraz zjednoczyć Polaków przed wielkim sportowym wydarzeniem. Wsparcia udzielili m.in. Krystyna Janda, Włodzimierz Lubański i Michał Żewłakow, którzy za pośrednictwem spotów telewizyjnych przekonywali o jednoczącej sile hymnu.

Ponad 72 tysiące nagrań, 50 miast, 12 tysięcy kilometrów trasy w niespełna 60 dni. Mieszkańcy kilkudziesięciu miast ujęci wielkimi, sportowymi emocjami czynnie przyłączyli się do akcji. Husarskie skrzydła – symbol Warki, oficjalnego sponsora reprezentacji Polski, stały się także symbolem jedności, która uczyniła akcję „Do hymnu!” wyjątkową i zjednała jej tysiące zwolenników. W sumie zarejestrowano ponad 72 tysiące głosów. Rekordowa liczba osób zaśpiewała w Zakopanem – ponad dwa tysiące. We wszystkich miastach, które odwiedził warecki autobus, rejestrowano po kilkaset głosów. Nie tylko kibice wspierali swoją drużynę. W Częstochowie wśród niemal 800 śpiewających prawdziwie płomienny zapał do kibicowania pokazali członkowie Ochotniczej Straży Pożarnej z Gnaszyna. W Katowicach do hymnu stanęli uczestnicy Silesia Marathonu, pełni sportowego ducha życzyli go również naszym piłkarzom. W Wałbrzychu zarejestrowano chyba najbardziej wyjątkowe w całej akcji wykonanie „Mazurka Dąbrowskiego” – kilkadziesiąt osób niedosłyszących wykonało hymn w języku migowym!

W jedenastu wareckich piwiarniach Dariusz Szpakowski i Michał Olszański prowadzili spotkania z byłymi kadrowiczami, m.in. Dariuszem Dziekanowskim i Andrzejem Juskowiakiem. W sumie nagrano tam niemal półtora tysiąca osób – wiernych kibiców polskiej reprezentacji.

Dzięki specjalnej aplikacji, dostępnej na stronie www.dohymnu.pl, dosłownie wszyscy mogli stać się częścią wielkiej społeczności, która wspólnie z Warką wspierała reprezentację narodową.

Największe w historii nagranie „Mazurka Dąbrowskiego” zostało przekazane kadrowiczom w piątek 1 czerwca 2012, tuż przed rozpoczęciem Euro.

Natomiast w poniedziałek, 11 czerwca, w Teatrze Wielkim wręczono nagrody w prestiżowym konkursie „Teraz Polska”. Laureatem wyróżnienia w kategorii produktów spożywczych została Warka. Kapituła Godła Promocyjnego „Teraz Polska” doceniła połączenie tradycji i nowoczesności.

  

 

O piwie Warka i Godle „Teraz Polska”

Izabela Głodek, Marketing Manager Warka, Żywiec SA

Warka to polska marka piwna głęboko zakorzeniona w rodzimej tradycji browarniczej i świadomości konsumentów. Historia browaru w Warce sięga jeszcze średniowiecza, a współcześnie piwo produkowane jest tam od 1975 roku, czyli od ponad 35 lat. Warka to też jedyna w Polsce nazwa piwa związana bezpośrednio z browarnictwem – „warka” to porcja piwa uzyskiwana z jednego warzenia.

Do produkcji piwa Warka wykorzystujemy wyłącznie polski chmiel i najwyższej jakości surowce, a tradycyjna receptura w połączeniu z nowoczesną technologią i najlepszymi osiągnięciami sztuki piwowarskiej pozwala uzyskać trunek o charakterystycznej goryczce i słodyczy, który od lat cieszy się uznaniem konsumentów. Potwierdza to stale rosnąca sprzedaż piwa Warka (w czerwcu wzrost o ponad 20 proc.) oraz kolejne laury zdobywane przez tę markę (Piwo Roku – nagroda Rynków Alkoholowych przyznana w latach 2003, 2004, 2010; Superbrands 2011).

Czujemy się uprawnieni do tego, by mówić, że Warka to prawdziwie polska marka piwna. Naturalną decyzją było więc zgłoszenie jej do konkursu „Teraz Polska” promującego polskie produkty i rodzimą tradycję zarówno w kraju, jak i za granicą. Godło „Teraz Polska”, którym sygnowane są wyroby i usługi wyróżnione w konkursie, od lat jest potwierdzeniem wysokiej jakości i polskiego pochodzenia produktu. Polacy znają ten znak i ufają mu. Aż 81 proc. konsumentów, którzy spotkali się z Godłem „Teraz Polska”, dokonało zakupu sygnowanych nim produktów i usług.

Zgłaszając Warkę do konkursu „Teraz Polska”, byliśmy przekonani, że kapituła doceni walory naszego piwa, a zdobyte wyróżnienie stanie się potwierdzeniem naszych kompetencji i wysokiej jakości piwa. Teraz z dumą będziemy prezentować Godło „Teraz Polska” na opakowaniach Warki.

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.