Najpierw był hymn, a później Godło „Teraz Polska”
Finał akcji „Do hymu!” niemal zbiegł się w czasie ze zdobyciem przez Warkę (Grupa Żywiec) nagrody „Teraz Polska”. Kapituła konkursu doceniła produkt łączący tradycyjne walory warzenia piwa z nowoczesną akcją promocyjną wykorzystującą hymn narodowy.
Warka podjęła się wyjątkowego zadania, jakim było zaproszenie wszystkich Polaków do wielkiego wykonania hymnu Polski dla naszych piłkarzy. A to wszystko w przeddzień piłkarskiego święta – Euro 2012. Dwa miesiące wcześniej w trasę wyruszył autobus akcji „Do hymnu!” pełniący rolę mobilnego studia nagraniowego. Po raz pierwszy w Polsce za pośrednictwem internetu oraz uczestnictwa w imprezach organizowanych przez Warkę fani mogli dopingować piłkarzy. Akcja została zaplanowana jako pozytywna inicjatywa, która z założenia miała wzbudzać dobre emocje, przekazywać energię oraz zjednoczyć Polaków przed wielkim sportowym wydarzeniem. Wsparcia udzielili m.in. Krystyna Janda, Włodzimierz Lubański i Michał Żewłakow, którzy za pośrednictwem spotów telewizyjnych przekonywali o jednoczącej sile hymnu.
Ponad 72 tysiące nagrań, 50 miast, 12 tysięcy kilometrów trasy w niespełna 60 dni. Mieszkańcy kilkudziesięciu miast ujęci wielkimi, sportowymi emocjami czynnie przyłączyli się do akcji. Husarskie skrzydła – symbol Warki, oficjalnego sponsora reprezentacji Polski, stały się także symbolem jedności, która uczyniła akcję „Do hymnu!” wyjątkową i zjednała jej tysiące zwolenników. W sumie zarejestrowano ponad 72 tysiące głosów. Rekordowa liczba osób zaśpiewała w Zakopanem – ponad dwa tysiące. We wszystkich miastach, które odwiedził warecki autobus, rejestrowano po kilkaset głosów. Nie tylko kibice wspierali swoją drużynę. W Częstochowie wśród niemal 800 śpiewających prawdziwie płomienny zapał do kibicowania pokazali członkowie Ochotniczej Straży Pożarnej z Gnaszyna. W Katowicach do hymnu stanęli uczestnicy Silesia Marathonu, pełni sportowego ducha życzyli go również naszym piłkarzom. W Wałbrzychu zarejestrowano chyba najbardziej wyjątkowe w całej akcji wykonanie „Mazurka Dąbrowskiego” – kilkadziesiąt osób niedosłyszących wykonało hymn w języku migowym!
W jedenastu wareckich piwiarniach Dariusz Szpakowski i Michał Olszański prowadzili spotkania z byłymi kadrowiczami, m.in. Dariuszem Dziekanowskim i Andrzejem Juskowiakiem. W sumie nagrano tam niemal półtora tysiąca osób – wiernych kibiców polskiej reprezentacji.
Dzięki specjalnej aplikacji, dostępnej na stronie www.dohymnu.pl, dosłownie wszyscy mogli stać się częścią wielkiej społeczności, która wspólnie z Warką wspierała reprezentację narodową.
Największe w historii nagranie „Mazurka Dąbrowskiego” zostało przekazane kadrowiczom w piątek 1 czerwca 2012, tuż przed rozpoczęciem Euro.
Natomiast w poniedziałek, 11 czerwca, w Teatrze Wielkim wręczono nagrody w prestiżowym konkursie „Teraz Polska”. Laureatem wyróżnienia w kategorii produktów spożywczych została Warka. Kapituła Godła Promocyjnego „Teraz Polska” doceniła połączenie tradycji i nowoczesności.
O piwie Warka i Godle „Teraz Polska”
Izabela Głodek, Marketing Manager Warka, Żywiec SA
Warka to polska marka piwna głęboko zakorzeniona w rodzimej tradycji browarniczej i świadomości konsumentów. Historia browaru w Warce sięga jeszcze średniowiecza, a współcześnie piwo produkowane jest tam od 1975 roku, czyli od ponad 35 lat. Warka to też jedyna w Polsce nazwa piwa związana bezpośrednio z browarnictwem – „warka” to porcja piwa uzyskiwana z jednego warzenia.
Do produkcji piwa Warka wykorzystujemy wyłącznie polski chmiel i najwyższej jakości surowce, a tradycyjna receptura w połączeniu z nowoczesną technologią i najlepszymi osiągnięciami sztuki piwowarskiej pozwala uzyskać trunek o charakterystycznej goryczce i słodyczy, który od lat cieszy się uznaniem konsumentów. Potwierdza to stale rosnąca sprzedaż piwa Warka (w czerwcu wzrost o ponad 20 proc.) oraz kolejne laury zdobywane przez tę markę (Piwo Roku – nagroda Rynków Alkoholowych przyznana w latach 2003, 2004, 2010; Superbrands 2011).
Czujemy się uprawnieni do tego, by mówić, że Warka to prawdziwie polska marka piwna. Naturalną decyzją było więc zgłoszenie jej do konkursu „Teraz Polska” promującego polskie produkty i rodzimą tradycję zarówno w kraju, jak i za granicą. Godło „Teraz Polska”, którym sygnowane są wyroby i usługi wyróżnione w konkursie, od lat jest potwierdzeniem wysokiej jakości i polskiego pochodzenia produktu. Polacy znają ten znak i ufają mu. Aż 81 proc. konsumentów, którzy spotkali się z Godłem „Teraz Polska”, dokonało zakupu sygnowanych nim produktów i usług.
Zgłaszając Warkę do konkursu „Teraz Polska”, byliśmy przekonani, że kapituła doceni walory naszego piwa, a zdobyte wyróżnienie stanie się potwierdzeniem naszych kompetencji i wysokiej jakości piwa. Teraz z dumą będziemy prezentować Godło „Teraz Polska” na opakowaniach Warki.