Konkurs „Teraz Polska” między 30. i 31. edycją, czyli Godło na nowe czasy

  • Gala 30 edycji Konkursu
    Gala 30 edycji Konkursu "Teraz Polska" Fot. Kamil Broszko
W czerwcu 2020 r. zakończyła się jubileuszowa, 30. edycja Konkursu „Teraz Polska”. Podczas uroczystości w Pałacu Prezydenckim w Warszawie nagrodzono 16 produktów, 9 usług i jedną innowację. I choć trudno dziś prognozować, jaki będzie rok 2021, można stwierdzić, że polscy przedsiębiorcy i konsumenci bardziej niż kiedykolwiek potrzebują Godła „Teraz Polska”. Firmy mogą już zgłaszać się do 31. edycji Konkursu „Teraz Polska”.

W 30. edycji Konkursu „Teraz Polska” nagrodzono między innymi przedstawicieli sektorów: budowlanego, innowacyjnego, medycznego, kosmetycznego, farmaceutycznego, spożywczego (w tym producentów wyrobów tradycyjnych), instytucje finansowe, a także szereg przedsięwzięć z obszaru nowoczesnych technologii (np. roboty, aplikacje, innowacyjne testy do wykrywania grypy czy inteligentny pojemnik na śmieci, który sam rozpoznaje rodzaj odpadu i go sortuje). Przyznano również nagrodę firmie oferującej usługi w zakresie energii odnawialnej.

  

Pierwsza edycja w dobie pandemii

Kiedy w marcu ogłoszono lockdown, dopadła nas niepewność, ale też silne przeświadczenie, że powinniśmy zintensyfikować wysiłki, by w bieżącej edycji nagrodzić polskie firmy oferujące produkty i usługi najwyższej jakości i umożliwić im korzystanie ze wsparcia Godła „Teraz Polska”. Równocześnie przystąpiliśmy do zmiany procedur i takiego przeorganizowania naszej działalności, aby możliwe było jej prowadzenie w sytuacji obostrzeń sanitarnych. Zmiany objęły przede wszystkim komunikację zdalną i cyfryzację procedur. W tym celu nawiązaliśmy jeszcze bliższą współpracę z naszymi kluczowymi partnerami, m.in. Szkołą Główną Handlową. Dzięki temu mogliśmy bez najmniejszego uszczerbku dla rzetelności i profesjonalizmu przeprowadzić proces oceny zgłoszeń i wyłonić laureatów – mówi Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, organizującej Konkurs „Teraz Polska”. – Prezydent RP Andrzej Duda objął honorowym patronatem finał Konkursu, dzięki czemu uroczystość wręczenia statuetek „Teraz Polska” odbyła się w Pałacu Prezydenckim w Warszawie – mówi Michał Kleiber, przewodniczący Kapituły Godła „Teraz Polska”. Partnerami Głównymi Konkursu „Teraz Polska” są laureaci i wieloletni przyjaciele Fundacji: firma Fakro, wicelider światowej produkcji okien dachowych, i firma Blachy Pruszyński, największy polski producent blachodachówki. Fundacja ma zaszczyt współpracować z podmiotami, które nie tylko oferują konkretne wsparcie, ale też swoją postawą potwierdzają, że bliskie są im ideały, które wyraża od lat Polski Program Promocyjny „Teraz Polska”.

Inauguracja 31. edycji Konkursu „Teraz Polska”

W listopadzie br. Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego oficjalnie ogłasza przyjmowanie zgłoszeń do 31. edycji Konkursu „Teraz Polska”. – Nie jesteśmy nowicjuszami, mamy to szczęście w nieszczęściu, że już 30. edycję organizowaliśmy w warunkach pandemii. Uzyskaliśmy obiektywne potwierdzenie tezy, że w tych trudnych czasach firmy i konsumenci potrzebują Godła „Teraz Polska” bardziej niż kiedykolwiek. Dlatego oficjalnie ogłaszamy przyjmowanie wniosków do 31. edycji Konkursu. Każda firma, bez względu na profil działalności, specjalizację, wielkość, formę prawną, może starać się o uzyskanie dla swoich produktów i usług najbardziej prestiżowego znaku promocyjnego, czyli Godła „Teraz Polska”. Przyciąga ono zainteresowanie klientów, wzbudza ich zaufanie i zwiększa sprzedaż, co udało nam się potwierdzić dzięki setkom rozmów, które przeprowadziliśmy z laureatami, oraz obiektywnym badaniom społeczno-rynkowym – twierdzi Krzysztof Przybył.

Dlaczego krajowe firmy dziś szczególnie potrzebują Godła „Teraz Polska”? – W trudnym czasie przedsiębiorcy starają się racjonalizować wydatki. To oczywiste, że firmy muszą dbać o płynność finansową. Jak pokazują badania, przedsiębiorstwa, które wcześniej wypracowały scenariusze na gorsze czasy, lepiej radzą sobie w czasie pandemii. Każdy kryzys należy postrzegać nie tylko jako zagrożenie, lecz też – choć nie jest to łatwe – jako potencjalną szansę. Konsumenci racjonalizują wydawanie, poszukują jakości w najlepszej cenie oraz chcą wspierać firmy działające na polskim rynku, aby nie wzrosło bezrobocie i nie doszło do obniżenia stopy życiowej. Widząc znak „Teraz Polska”, konsument odczytuje go jako potwierdzenie, że dany produkt i usługa mają następujące parametry: reprezentują najwyższą jakość, są racjonalnie wycenione i pochodzą z naszego kraju – mówi Michał Lipiński, dyrektor Konkursu „Teraz Polska”. Oznaczanie Godłem „Teraz Polska” swoich produktów i usług może być dla firm efektywnym sposobem zachęcenia klientów do wyboru właśnie tej oferty. – W popandemicznej rzeczywistości, która być może będzie czasem zrównoważonej prosperity, wzrostu gospodarczego z poszanowaniem środowiska i społeczeństwa, Godło „Teraz Polska” będzie po prostu nadal najbardziej adekwatnym oznaczeniem dla najlepszych produktów i usług, bowiem od 30 lat symbolizuje te wartości – kwituje Krzysztof Przybył.

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.