Inspirowały nas młode mamy. Niezwykła historia sukcesu marki Meble Wróbel

  • Na pierwszym planie Tomasz Wróbel podczas Gali
    Na pierwszym planie Tomasz Wróbel podczas Gali "Teraz Polska". Fot. KAKA.media

Z Tomasze Wróblem, właścicielem firmy Stolarstwo Tomasz Wróbel i marki Meble Wróbel, które zdobyły Godło „Teraz Polska” rozmawia Michał Lipiński.

Michał Lipiński: Państwa firma zdobyła Godło Teraz Polska za łóżka dla dzieci i młodzieży, ale główna działalność przedsiębiorstwa opiera się na funkcjonowaniu własnego tartaku, w którym przetwarzane jest drewno sosnowe. Proszę opowiedzieć historię powstania firmy.

Tomasz Wróbel: Firma Stolarstwo Tomasz Wróbel rozpoczęła działalność 1 września 1995 roku poprzez poszerzenie działalności tartaku, który prowadził mój ojciec Józef Wróbel w latach 70. Zakład prowadzony przez ojca oferował przede wszystkim usługę przetarcia drewna dla okolicznej ludności. W momencie rozpoczęcia działalności zaczęliśmy oferować tarcicę i deski strugane w postaci podłóg, szalówek i boazerii. W kolejnych latach inwestowaliśmy w rozwój zaplecza produkcyjnego budując kolejne hale i kupując nowe maszyny. Na początku lat dwutysięcznych zaczęliśmy produkować drewno klejone dla firm wytwarzających meble i stolarkę budowlaną. Ten zakres działalności jest utrzymywany do chwili obecnej.

Siedziba firmy Stolarstwo Tomasz Wróbel i Meble Wróbel

ML: Specjalnością firmy jest przetwarzanie drewna sosnowego na kantówki i płyty meblowe. Skąd pozyskiwane jest drewno i czy ważne jest dla państwa jego pochodzenie?

TW: Głównym surowcem wykorzystywanym do produkcji jest drewno sosnowe, którego dobra jakość i dostępność w niewielkiej odległości od zakładu pozwala na utrzymanie stabilnej wielkości produkcji. Drewno do produkcji pozyskujemy z lasów państwowych z okolicznych nadleśnictw takich jak Nadleśnictwo Rudnik, Leżajsk, Janów Lubelski, Gościeradów, Nowa Dęba, Rozwadów. Wraz ze wzrostem możliwości produkcyjnych i pozyskiwania coraz większej liczby odbiorców pojawiło się zapotrzebowanie na zakup gotowej tarcicy. Takowe zamówienia realizowane są w zaprzyjaźnionych firmach w kraju i za granicą. Tarcica pozyskiwania jest w krajach skandynawskich, nadbałtyckich oraz z Ukrainy.  Zależy nam, aby drewno, które sprowadzamy posiadało certyfikat FSC potwierdzający pozyskiwanie go w sposób legalny, z lasów gdzie jest prowadzona planowana, zrównoważona gospodarka leśna.

ML: Kolejnym krokiem rozwoju było powołanie marki Meble Wróbel? Dlaczego wybór padł na produkcję łóżek dla dzieci?

TW: Z jednej strony zdobyliśmy doświadczenie w produkcji gotowych elementów mebli, głównie dla firm, które produkowały dla Ikei, a z drugiej strony – doświadczaliśmy zmieniających się cykli koniunkturalnych, co zmusiło firmę Stolarstwo Tomasz Wróbel do opracowania własnych wzorów mebli, które na początku były oferowane do sprzedaży za pośrednictwem portalu Allegro. Kolejnym krokiem rozwoju firmy w przestrzeni e-commerce było założenie własnego sklepu internetowego pod nazwą Meble Wróbel, co było związane z rozwojem marki osobistej, która pozwoliła nam na budowanie zaufania wśród klientów, gwarantowała stabilność i trwałość produktów oraz wspierała rozpoznawalność. Pierwszym produktem z kategorii mebli dziecięcych było lóżko TIMI, wyprodukowane według naszego własnego wzoru i wystawione na aukcjach Allegro. Łóżko bardzo proste w swojej budowie i wyglądzie wpasowało się w gusta wielu klientów i okazało się hitem sprzedażowym w roku 2012. Łóżko to wskazało nam kierunek – zrozumieliśmy, że produkcja mebli dziecięcych może nam przynieść wiele owoców.

Łóżko KARO marki Meble Wróbel

ML: Jak powstają te łóżka – od projektu po wykonanie? I kto jest odbiorcą?

TW: Grono klientów składało się w dużej mierze z młodych mam, które zainteresowane zakupem mebli dla swoich dzieci inspirowały nas swoimi pomysłami do tworzenia wzorów nowych produktów. Zrozumieliśmy, że skoro większość młodych rodziców mieszka w niewielkich mieszkaniach, to możemy odejść od standardowych wymiarów łóżek i zaproponować łóżka mniejsze, z których korzystają dzieci od 2 do kilkunastu lat. Pozwala to na uzyskanie większej przestrzeni w pokojach dzieci. Inspiracje do większości modeli dał nam szereg rozmów prowadzonych przez dział sprzedaży z potencjalnymi klientami. Staraliśmy się sprostać ich oczekiwaniom. W firmie pracuje zespół doświadczonych pracowników, którzy zajmują się projektowaniem, wytworzeniem prototypów i sprawdzeniem produktów pod kątem wytrzymałości, jakości materiałów i zgodności z obowiązującymi normami. Proces projektowania musi też uwzględniać zmienność trendów we wnętrzach.

Łóżko MIŚ marki Meble Wróbel

ML: Czy macie Państwo własne sklepy bądź stoiska?

TW: Nasze produkty sprzedajemy na platformach sprzedażowych: Allegro, Kaufland, Amazon, Early, Empik oraz we własnym sklepie internetowym i poprzez sklepy internetowe naszych kontrahentów. Cyklicznie bierzemy udział w targach i wystawach międzynarodowych.

ML: Ważną cechą przedsiębiorstwa jest poszanowanie naturalnego surowca. Aby wykorzystać go w pełni produkujecie Państwo pellet z trocin i wiórów. Kto jest odbiorcą tego produktu?

TW: Mając na uwadze, że drewno sosnowe jest surowcem cennym, którego wzrost wymaga kilkudziesięciu lat pracy leśników przykładamy ogromną wagę, aby zmaksymalizować jego wykorzystanie. Dlatego tak prowadzimy proces produkcyjny, aby żaden kawałek drewna się nie zmarnował. Z pozostałości poprodukcyjnych w postaci trocin, wiór, klocków drewna wytwarzamy paliwo w postaci pelletu drzewnego, którego odbiorcami są okoliczni mieszkańcy.

ML: Jakie są kierunki dalszego rozwoju przedsiębiorstwa?

TW: Patrząc na zmieniające się trendy i wyzwania związane z produkcją w przyszłych latach planujemy inwestować w nowe wzory produkcyjne, automatyzować istniejące procesy produkcyjne w kierunku zwiększenia wydajności oraz dokładności produkcji oraz obniżenia zużycia energii elektrycznej. Planujemy też inwestować w budowę własnego źródła energii elektrycznej w postaci paneli fotowoltaicznych umiejscowionych na dachach budynków produkcyjnych.

ML: Co oznacza dla Państwa Godło „Teraz Polska”? Czy zamierzacie wykorzystać je w strategii marketingowej.

TW: Otrzymanie Godła „Teraz Polska” to dla nas ogromne wyróżnienie, powód do dumy i satysfakcji a także mobilizacja do wytężonej pracy. Godło traktujemy jako nagrodą za osiągnięcia w dziedzinie produkcji mebli drewnianych, wzornictwa i satysfakcji klienta. Sądzimy, że to Godło w prosty sposób będzie komunikować o sukcesie firmy i wyjątkowości jej oferty. Godło „Teraz Polska„ wzbudza zainteresowanie i zaufanie, wyróżnia na tle konkurencji, zachęca do zakupu. Jest formą uznania za oferowaną jakość, dodatkowo spełnia ono rolę nagrody. Niezależna zewnętrzna forma restrykcyjnej weryfikacji potwierdza rzetelność wysokiej oceny. Uzyskanie Godła Promocyjnego zwiększa prestiż firmy i zaufanie klientów. Przystąpienie do programu Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” dało nam motywację do wytężonej pracy oraz inspirację do podejmowania działań na rzecz naszych kontrahentów, pracowników, ochrony środowiska oraz lokalnej społeczności. Decyzja o starcie w Konkursie „Teraz Polska” uporządkowała wiele procesów w firmie, które opierają się na etyce i rzetelności, dzięki czemu jesteśmy postrzegani jako dobra, stabilna marka. Godło „Teraz Polska” traktujemy jako nobilitację naszych codziennych wysiłków włożonych w funkcjonowanie przedsiębiorstwa.  Sytuacja rynkowa wymusza szereg działań promocyjnych mających na celu zwiększenie sprzedaży naszych wyrobów, a znak „Teraz Polska” jest wspaniałym narzędziem marketingowym zapewniającym rozpoznawalność marki. Dlatego staramy się wykorzystywać siłę Godła w naszych działaniach marketingowych.

Tomasz Wróbel – prowadzi firmę Stolarstwo Tomasz Wróbel, która jest laureatem Godła „Teraz Polska”

Michał Lipiński – dyrektor Konkursu „Teraz Polska”

----

UWAGA, UWAGA! Ważna informacja!

Przyjmujemy już zgłoszenia firm do kolejnej edycji Konkursu "Teraz Polska". – Do czasu oficjalnej inauguracji firma może złożyć ankietę rejestracyjną, która jest rodzajem wstępnej deklaracji udziału w Konkursie. Po inauguracji będzie można przejść do drugiego etapu zgłoszenia, czyli przesłać ankietę weryfikacyjną – tłumaczy Michał Lipiński. Zachęcamy firmy do zgłaszania produktów i usług, ponieważ Godło „Teraz Polska” jest dla klientów najlepszą i uznawaną wskazówką, że dany produkt lub usługa cechują się najwyższą jakością i polskim pochodzeniem. Skontaktuj się z Fundacją Polskiego Godła Promocyjnego, organizatorem Konkursu „Teraz Polska”.

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.