Inside Trends – najważniejsza konferencja biznesowa w Europie Środkowej

W dniach 18 i 19 października br. odbyła się międzynarodowa konferencja Business Insider Inside Trends, poświęcona trendom w trzech obszarach: fintech, business 4.0 i life science. Osiemdziesięciu mówców i prelegentów z całego świata oraz około 1,4 tys. uczestników wzięło udział w prelekcjach i warsztatach, podczas których dowiedzieliśmy się, jak pod wpływem nowych technologii zmieni się bankowość, świat finansów, przemysł i życie człowieka. Wydarzenie odbyło się w Centrum Praskim Koneser w Warszawie. Organizatorem konferencji był Business Insider Polska.

W gronie ponad 80 mówców znalazły się kluczowe osoby z branż: fintech, life science i digital business. Podczas Inside Trends uczestnicy mogli wziąć udział w wykładach i prezentacjach, a także w zamkniętych warsztatach i debatach z prelegentami. Wydarzenie odbywało się jednocześnie na trzech scenach. Pierwsza poświęcona była zagadnieniom z obszaru fintech, druga – life science, a trzecia – business 4.0.

Na konferencji wystąpił m.in. Kevin Mitnick, najsłynniejszy haker świata, który swoją prezentacją o zasadach bezpieczeństwa w firmach otworzył drugi dzień Inside Trends. Natomiast dzień wcześniej Lars Silberbauer w wystąpieniu „Building digital value brick by brick” opowiedział, jak w ciągu kilku lat marka Lego, dla której pracuje, stała się najpopularniejszym brandem na YouTubie na świecie.


Kevin Mitnick (Fot. Inside Trends)

8 najważniejszych wniosków po konferencji Business Insider Inside Trends

  • Liderzy, którzy chcą osiągnąć sukces, powinni jednocześnie pozyskiwać informacje z wielu dziedzin. Muszą także mieć zaufanie do swojego zespołu. Jak stwierdził Mark Dekan, prezes Ringier Axel Springer Polska, bez tego ostatniego składnika nie można zbudować skutecznych relacji z pracownikami i otoczeniem.
  • Social media nie są już dodatkiem do strategii marketingowej firmy. Poprzez wykorzystanie blockchain i Big Data stają się jej kołem napędowym. Jak podkreślił Lars Silberbauer, na tej idei została zbudowana potęga Lego w mediach społecznościowych.
  • W dobie szybkiego postępu techniki nie można patrzeć jedynie na zachodnie wzorce (Wielka Brytania czy USA). Jednym z najszybciej rozwijających się rynków w dziedzinie Internetu rzeczy (IoT) oraz sztucznej inteligencji (AI) są Chiny. W 2000 r. 95 proc. największych firm mieściło się w USA i Unii Europejskiej. Szacuje się, że w 2025 r. rynek chiński będzie większy od amerykańskiego i europejskiego razem wziętych. Marc Walder, Aleksander Kutela i Nebojša Djurdjevic zaalarmowali, że konieczne jest włączenie Europy do wyścigu technologicznego, w którym na razie zdecydowanie dominują Amerykanie i Chińczycy.
  • Coraz więcej dziedzin, m.in. finanse i medycyna, korzysta z narzędzi AI. Diagnostyką zajmują się roboty i – jak podkreślił Felix Oberholzer-Gee z Harvard Business School – z każdym rokiem coraz więcej prac wykonywanych wcześniej przez człowieka wykonują maszyny. Nie oznacza to jednak zmniejszenia liczby miejsc pracy, lecz tworzenie ich w nowych dziedzinach.
  • Fintechy nie zastąpią całkowicie tradycyjnych banków, jednak te ostatnie będą musiały zmienić sposób dotarcia do klienta i zacząć mocniej współpracować z platformami finansowymi funkcjonującymi online.
  • Czwarta rewolucja przemysłowa stała się faktem. Jej znakiem rozpoznawczym jest połączenie w jednej usłudze wiedzy i doświadczenia oraz IoT i AI. Czwarta rewolucja to reprezentacja przez cyfryzację (ang. digital twin). Aleksander Poniewierski z EY przekonuje, że aby zrozumieć czwartą rewolucję przemysłową, należy dobrze interpretować motywację pokolenia Z i odpowiedzieć na pytanie, co sprawia, że jego reprezentanci tworzą i działają.
  • Jesteśmy narażeni na coraz więcej ataków ze strony cyberprzestępców. Bezpieczeństwo firmy powinno być jednym z priorytetów w zarządzaniu. Jednak – jak twierdzi Kevin Mitnick –największym zagrożeniem nie jest technologia, ale ludzie w organizacji. Dlatego tak ważna jest odpowiednia polityka szkoleń w firmie.
  • Współczesna medycyna dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii daje nadzieję ludziom, którzy do tej pory, ze względu na swoje schorzenia czy ograniczenia, nie byli w stanie normalnie funkcjonować. Już teraz powstają nanoroboty niszczące komórki rakowe, „unerwione” protezy, a ludzie sparaliżowani z powodu udaru mózgu po odpowiedniej stymulacji znów mogą chodzić.

O konferencji

Business Insider Inside Trends to wydarzenie, podczas którego omawiane są trendy na globalnym rynku. W czasie spotkania światowej klasy eksperci opowiedzieli, jak zmieni się współczesny świat finansów, mediów, nowych technologii, medycyny i zdrowia oraz czym będzie żył świat w kolejnych latach. Inside Trends to jedna z najważniejszych imprez dotyczących trendów w biznesie w Europie Środkowo-Wschodniej. W konferencji Business Insider Inside Trends wzięło udział ponad 1,4 tys. osób ze świata biznesu, marketingu, nauki, mediów, które miały szansę spotkać się w jednym miejscu i wymienić doświadczeniami.

 

TAGI:

4/2018

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.