Godło „Teraz Polska” wyróżnia ofertę i markę w sposób wyjątkowy

Fot. Kamil Broszko/Broszko.com
Fot. Kamil Broszko/Broszko.com

O historii i przyszłości Konkursu „Teraz Polska” oraz o potwierdzonych badaniami korzyściach wynikających z posługiwania się Godłem „Teraz Polska”.

Od pierwszej edycji Konkursu „Teraz Polska”, która odbyła się w 1993 r., oceniliśmy blisko 6 tys. zgłoszeń reprezentujących w zasadzie wszystkie branże polskiej gospodarki. Nagrodzonych zostało 721 laureatów. Najwięcej nagród zdobyli przedstawiciele sektora budowlanego, spożywczego i chemii przemysłowej. Od samego początku o Godło „Teraz Polska” ubiegały się zarówno małe, lokalnie działające firmy, jak i największe polskie marki. Ta tendencja jest widoczna również dzisiaj i wynika z faktu, że nagroda jest przyznawana za jakość produktu lub usługi, zaś wielkość przedsiębiorstwa nie ma znaczenia. Wśród laureatów można znaleźć firmy, które startowały i wygrywały w Konkursie więcej niż jeden raz. Rekordziści, m.in. Mokate, Gerlach, Spółdzielnia Lazur, OSM Koło czy poznańska firma Prote Technologie dla Środowiska, zdobyli Godło „Teraz Polska” czterokrotnie, dla czterech różnych produktów. To najlepszy dowód, że znak ten pełni rolę efektywnego narzędzia marketingowego i przynosi laureatom realne korzyści.

Godło „Teraz Polska” należy do najlepiej rozpoznawalnych logotypów promocyjnych w Polsce. Od lat w badaniach ankietowych odsetek osób deklarujących jego znajomość utrzymuje się powyżej 70 proc. Według badań zrealizowanych we wrześniu br. przez Centrum Badań i Analiz Rynku ASM blisko 72 proc. respondentów prawidłowo rozpoznaje znak „Teraz Polska”. Ankietowani, którzy zadeklarowali jego znajomość, zostali poproszeni o wymienienie nazw produktów, firm lub po prostu branż, z którymi kojarzą ten symbol. 74,4 proc. badanych było w stanie podać takie marki lub grupy produktowe. Największy odsetek wskazań dotyczył produktów spożywczych i budowlanych. Najczęściej wymienianymi markami kojarzonymi z Godłem „Teraz Polska” były: Blachy Pruszyński, Mlekovita i Atlas. Co ciekawe, choć ta ostatnia marka nie posługuje się znakiem od ponad 10 lat – jak pokazują wyniki badań – nadal jest z nim łączona przez wielu konsumentów.

Odpowiedzi osób badanych potwierdzają wysoką rozpoznawalność znaku „Teraz Polska” i jego skuteczność jako narzędzia promocyjnego, wspierającego sprzedaż i markę posługującej się nim firmy. 79,3 proc. respondentów uważa, że Godło „Teraz Polska” jest dobrym sposobem oznaczania polskich produktów i usług wysokiej jakości, zaś 77 proc. zadeklarowało, że ów znak umieszczony na opakowaniu produktu zachęca ich do zakupu.

Co tak naprawdę Godło „Teraz Polska” daje firmom? Mniejszym pomaga w promocji. A największym? Bo przecież wśród laureatów są również rynkowi liderzy. Znak ten jest prostym i czytelnym potwierdzeniem wysokiej jakości oferty firm umieszczających go na swoich produktach i usługach. Jest to szczególnie istotne w kontekście deklaracji dotyczących decyzji zakupowych i poszukiwania przede wszystkim produktów charakteryzujących się wysoką jakością. Uważam, że kwestie te są ważne zarówno dla właściciela małej rodzinnej firmy, działającej lokalnie, jak i dla osoby zarządzającej dużym przedsiębiorstwem. Można więc stwierdzić, że Godło „Teraz Polska” to skuteczne narzędzie promocyjne, które zachęca klientów do zakupu oznaczonych nim produktów oraz jest potwierdzeniem wysokiej jakości i polskiego pochodzenia. To znak pozwalający wyróżnić ofertę i markę firmy w sposób wyjątkowy.

Michał Lipiński
Dyrektor Konkursu „Teraz Polska”

Godło „Teraz Polska”

  • gwarantuje jakość i zaufanie
  • zwraca uwagę klientów
  • jest zachętą do zakupu dla 77 proc. klientów*

 

ZGŁOŚ SIĘ DO KONKURSU „TERAZ POLSKA”!
www.terazpolska.pl 
konkurs@terazpolska.pl

* Według badań wykonanych na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku na reprezentatywnej próbie Polaków w lipcu 2019 r.

Czytaj także

  • UNIWERSAL

    Zaufanie w biznesie - SONDA

    Czy zaufanie może stać się nowym paradygmatem biznesu? I czy jest obecne w długofalowej strategii firm? O odpowiedź na te pytania poprosiliśmy liderów przedsiębiorstw działających na polskim rynku – właścicieli, członków zarządów, menedżerów. Przedstawiamy ich opinie.

    WIĘCEJ
  • Michał Lipiński (fot. Kamil Broszko/ Broszko.com)
  • Fot. Kamil Broszko/Broszko.com

    Lepiej sobie radzę, gdy jest trudniej

    O kierowaniu się intuicją, byciu operatorem filmowym, rolnikiem, wójtem, deweloperem i właścicielem sieci hoteli, oraz o tym, czego uczy nas przyroda i czy tę wiedzę można stosować w biznesie, z Władysławem Grochowskim rozmawia Kamil Broszko.

    WIĘCEJ
  • Fot. Rafał Guz/PAP

    Nadchodzi czas ekonomii wartości

    O związkach gospodarki z potrzebami ludzi i jakością życia oraz o tym, że dziś nie wystarczy, by biznes się kręcił, z Jerzym Hausnerem rozmawia Adam Mikołajczyk.

     

    WIĘCEJ