Symbol firm sukcesu
Trwa przyjmowanie zgłoszeń do XXVII edycji Konkursu „Teraz Polska”. O zaszczytne wyróżnienie będą ubiegać się najlepsze polskie produkty, usługi, innowacje oraz samorządy.
Mimo że od ogłoszenia pierwszej edycji Konkursu minęło już prawie 25 lat, Godło Promocyjne „Teraz Polska” nadal cieszy się dużym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców oraz konsumentów. Obecnie na rynku znajdziemy ponad 100 produktów i usług wyróżnionych biało-czerwonym znakiem symbolizującym najwyższą polską jakość.
Wśród laureatów pierwszego Konkursu, rozstrzygniętego w 1993 r., znalazły się m.in. takie kultowe produkty, jak Torcik Wedlowski, zamek Gerda, głośniki Tonsil, proszek do prania Pollena 2000, piwo Żywiec czy odkurzacz Zelmer. Część z nich do dziś obecna jest na rynku, inne zostały zastąpione produktami nowocześniejszymi.
Można odnieść wrażenie, że od finału pierwszej edycji Konkursu „Teraz Polska” minęła cała epoka. Zmieniła się Polska, powstało wiele nowych firm, których obecna oferta nie odbiega od tej proponowanej przez zagraniczną konkurencję, a często przewyższa ją jakością. Przez te lata zmienił się również sam Konkurs. Jego formuła została poszerzona o nowe kategorie: dla innowacji oraz dla samorządów. Jednak jedna kwestia pozostała niezmienna.
– Godło „Teraz Polska” jest przyznawane jako potwierdzenie najwyższej jakości i innowacyjności produktów i usług – mówi Michał Lipiński, dyrektor Konkursu „Teraz Polska”. W jego opinii uczynienie ze znaku „Teraz Polska” symbolu jakości rodzimych produktów i usług jest jedną z przyczyn niesłabnącej popularności Konkursu. – Wygrywają w nim rzeczywiście najlepsi – wyłonieni w wyniku kompleksowych ocen, dokonywanych przez niezależnych ekspertów, na co dzień pracujących w instytutach badawczych i uczelniach wyższych. Poza tym przyznanie przez Kapitułę Konkursu jedynie ok. 25 nagród w skali roku powoduje, iż Godło „Teraz Polska” można uznać za wyróżnienie wyjątkowe – tłumaczy.
Zdaniem przedstawicieli firm i gmin uhonorowanych Godłem „Teraz Polska” nagroda ta ma wyjątkowy charakter. Oprócz statuetki, wręczanej podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim, laureaci Konkursu otrzymują wiele profitów, które mogą wykorzystać w swoich działaniach marketingowych. Zaliczamy do nich m.in. prawo do korzystania z Godła „Teraz Polska”, jednego z najbardziej rozpoznawalnych znaków promocyjnych w Polsce, symbolizującego najwyższą jakość, a także członkostwo w Klubie „Teraz Polska”, zrzeszającym wszystkich dotychczasowych laureatów. Korzyści związane z wygraną w Konkursie sprawiają, że Godło „Teraz Polska” jest efektywnym i skutecznym narzędziem promocji firmy oraz jej oferty. – Pozwala na skuteczne komunikowanie walorów jakościowych produktu lub usługi oraz ich polskiego pochodzenia – podsumowuje Lipiński.
Badania sondażowe, które Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego przeprowadza wśród konsumentów, potwierdzają, że Godło „Teraz Polska” jest najbardziej rozpoznawalnym symbolem promującym polskich przedsiębiorców. Ponad 70 proc. ankietowanych prawidłowo rozpoznaje znak i utożsamia go z wysoką jakością produktów i usług. Badania potwierdzają również, że pozytywne skojarzenia z Godłem przekładają się wprost na decyzje zakupowe ankietowanych. Kupujący, widząc produkt nim sygnowany, mają pewność, że nabywają wysoką jakość, potwierdzoną przez niezależnych ekspertów. Dzięki temu Godło „Teraz Polska” umacnia pozycję każdego nagrodzonego przedsiębiorstwa jako solidnego kontrahenta. Wzmacnia markę oraz wizerunek firmy.
Niebagatelne znaczenie dla Godła „Teraz Polska” ma również stale rosnąca wiedza konsumentów. Przejawia się ona zarówno w świadomym wyborze oferty odznaczającej się wysoką jakością, jak również w patriotyzmie zakupowym. – Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, jakie korzyści przynosi gospodarce wybieranie rodzimych produktów zamiast ich zagranicznych odpowiedników – tłumaczy Michał Lipiński. – Godło „Teraz Polska” jest w tym kontekście wskazówką dla klienta. Komunikuje nie tylko jakość i innowacyjność, ale również polskie pochodzenie – dodaje.
Laureaci Konkursu podkreślają, że nagroda nie jest przyznawana wyłącznie przedstawicielom ściśle określonych branż. Godło „Teraz Polska” może otrzymać mała, rodzinna firma działająca na rynku lokalnym, ale też duże przedsiębiorstwo, zatrudniające kilkaset osób, funkcjonujące na rynku polskim, jak i na rynkach zagranicznych. Potwierdza to lista dotychczasowych laureatów, na której znaleźć można zarówno wielkie koncerny (PZL-Świdnik czy Ursus), jak i niewielkie przedsiębiorstwa, np. firmy Palacar i Wolarek (laureaci ostatniej edycji Konkursu). Pierwsza z nich specjalizuje się w produkcji reduktorów do instalacji LPG. Druga to rodzinne przedsiębiorstwo, którego właściciel postawił sobie za cel produkcję wędlin w oparciu o tradycyjne receptury i technologię.
Szansę na sukces w Konkursie „Teraz Polska” ma każda firma, niezależnie od wielkości, oferująca produkty i usługi wysokiej jakości. Bo to właśnie jakość, innowacyjność i walory użytkowe, dające satysfakcję klientom, są głównymi kryteriami stosowanymi przez ekspertów Fundacji podczas oceny zgłoszeń.
Wszyscy zainteresowani udziałem w XXVII edycji Konkursu „Teraz Polska” powinni skontaktować się z biurem Fundacji lub wejść na stronę Terazpolska.pl, na której znajdują się informacje dotyczące warunków zgłaszania się do Konkursu.
Fot. terazpolska.pl