Sondaż „Teraz Polska”: cena najważniejsza podczas zakupów w Internecie. Tak uważa niemal 60 proc. Polaków
Odpowiedzi na pytanie o zakupy online są potwierdzeniem tezy o racjonalności i rozwadze polskich konsumentów.
Według najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” konsumenci podczas codziennych zakupów kierują się jakością, ceną i miejscem pochodzenia produktów. Za pomocą internetowej ankiety CAWI sprawdzono, co determinuje decyzje zakupowe Polaków i czy chętnie sięgają oni po polskie produkty, oraz zapytano o skojarzenia z Godłem „Teraz Polska”.
SODAŻ TERAZ POLSKA 2021 – POBIERZ PEŁNY RAPORT
Badanie zostało przeprowadzone przez Centrum Badań i Analiz Rynku (ASM) w październiku br. na próbie 1077 dorosłych Polaków.
Mimo wszystko cena nadal silnie determinuje decyzje zakupowe, a w przypadku zakupów dokonywanych w internecie okazała się kluczowym czynnikiem. Konsumenci, zapytani o to, czym się kierują, wybierając tę formę nabywania produktów, na pierwszym miejscu wskazali cenę (58,2 proc.). Kolejne miejsca zajęły: czas i sposób dostawy (38,3 proc.), jakość (37,5 proc.) oraz wygoda (34,6 proc.). Zastanawiać może różnica w odpowiedziach na to pytanie i pytanie pierwsze.
Rzeczywiście bardzo często jest tak, że w sklepach internetowych zamawiamy produkty, co do których jakości jesteśmy pewni (sprawdziliśmy ją wcześniej, zasięgnęliśmy opinii), przede wszystkim dlatego, że ich cena jest niższa niż w sklepach stacjonarnych, a ponadto nie musimy nigdzie po nie jeździć. Ta forma robienia zakupów jest popularna przede wszystkim przy produktach RTV i AGD, ubraniach, kosmetykach. Odpowiedzi na pytanie o zakupy online są również potwierdzeniem tezy o racjonalności i rozwadze polskich konsumentów, starających się kupować produkty markowe, wysokiej jakości i po możliwie korzystnych cenach.
Zjawisko to szczególnie nabiera na sile podczas trwającej pandemii. Ankietowani deklarują, że ich decyzje zakupowe są w większym stopniu przemyślane. Ponad 60 proc. respondentów deklaruje, że stara się kupować bardziej odpowiedzialnie, a ponad połowa (51,5 proc.) zwraca większą uwagą na cenę. W praktyce może to oznaczać np. rezygnację z zakupu drogich produktów, kupowanie produktów w mniejszej ilości lub poszukiwanie miejsc oferujących najkorzystniejszą cenę, co znajduje odzwierciedlenie w odpowiedziach dotyczących zakupów internetowych.
SODAŻ TERAZ POLSKA 2021 – POBIERZ PEŁNY RAPORT
UWAGA: Konkurs „Teraz Polska”! Możesz już zgłosić PRODUKT, USŁUGĘ LUB INNOWACJĘ. Warunki konkursu i ankieta rejestracyjna dostępne są na stronie Terazpolskafirma.pl. W celu uzyskania szczegółowych informacji można również kontaktować się z biurem Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego: nr tel. 22 826 01 91, e-mail: konkurs@terazpolska.pl