Skutery elektryczne polskiej marki Hop.City wyjechały na ulice Lizbony

  • Fot. Hop.city
    Fot. Hop.city
Dzięki wsparciu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu polski producent jednośladów z napędem elektrycznym rozpoczął współpracę z kluczowym graczem z branży food delivery na portugalskim rynku.

Hop.City to marka polskiej firmy JedenŚlad Sp. z o.o., oferująca m.in. usługę wynajmu pojazdów elektrycznych dla biznesu oraz klientów indywidualnych w modelu sharingowym. Marka posiada własny system i aplikację do bezkluczykowego użytkowania skuterów. Spółka została założona w 2018 roku przez trójkę znajomych i szybko została doceniona na rodzimym rynku. W maju 2019 roku firma zdobyła tytuł laureata projektu akceleracyjnego Warsaw BOOSTER. Obecnie elektryczne pojazdy dostępne są dla klientów indywidualnych w modelu sharingowym w Polsce oraz dla partnerów biznesowych w kraju i zagranicą, m.in. w Rumunii i Wielkiej Brytanii. Dzięki wsparciu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, skutery z polską „metką” wyjadą też na ulice Lizbony.

Projekt marki Hop.City skutecznie wpisuje się w zmiany, jakie dokonują się na rynku portugalskim w związku z pandemią COVID-19, ale też w aktualne trendy związane z rozwojem miejskiej elektromobilności. W wyniku ograniczenia działalności konwencjonalnej branży gastronomicznej, rynek zamówień jedzenia online rozwija się w bardzo szybkim tempie. Konieczne staje się sprostanie nowym potrzebom i wymaganiom klientów. W Portugalii odpowiedzią na te zmiany są właśnie skutery elektryczne. Cieszymy się, że to polska firma będzie kolejnym graczem w tej branży w Portugalii. Biuro PAIH w Lizbonie wsparło firmę w procesie logistycznym, w tym także przy legalizacji pojazdów, tak aby mogły one pełnoprawnie wyjechać na ulice Lizbony — mówi kierownik biura PAIH w Portugalii, Dariusz Duda.

Swoje skutery Hop.City udostępni jednemu z kluczowych partnerów z branży food delivery w Lizbonie. Pierwszy etap współpracy to przekazanie pojazdów parterowi i zarządzanie nimi z operacyjnego punktu w stolicy Portugali. Ale spółka ma sprecyzowane plany na przyszłość.

Docelowo planujemy uruchomić w Portugalii tzw. „hubless”, dzięki czemu w jeszcze lepszy sposób będziemy mogli zarządzać flotą i kierowcami. Już teraz testujemy ten system na polskim rynku. Jesteśmy pewni, że jeżeli współpraca z naszym zagranicznym partnerem będzie układała się zgodnie z planem, podobny model uruchomimy też w Portugalii. Nasze pojazdy świetnie sprawdzają się zarówno w branży gastronomicznej, kurierskiej czy w ramach floty służbowej. Jesteśmy wdzięczni Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu za wsparcie w zarządzaniu całym procesem transportu i logistyki pojazdów w Lizbonie. Wchodząc na rynek portugalski, w tak specyficznym okresie jak pandemia, wiedzieliśmy, że pojawią się utrudnienia. Bez wsparcia PAIH prawdopodobnie nadal bylibyśmy na etapie planowania transportu — mówi Patrycja Ogrodnik, Brand Manager w Hop.City.

Skutery z napędem elektrycznym od dawna zyskują na popularności, ale COVID-19 jeszcze bardziej nasilił te tendencje. W związku z ograniczoną działalnością lokali gastronomicznych i eventowych, sektor food delivery rośnie w siłę. Nowe nawyki konsumenckie sprawiają, że rynek zamówień jedzenia online dynamicznie się rozwija.

Z naszych doświadczeń z 2020 roku wynika, że zapotrzebowanie na pojazdy marki Hop.City dla branży delivery, w tym food delivery, wyraźnie wzrosło w skali roku. Porównując styczeń 2020 roku i styczeń 2021 roku, odnotowaliśmy aż 340 proc. wzrost. Przejechanie 100 km na skuterze Hop.City to koszt ok. 10 zł. Nasze skutery na jednej baterii mogą przejechać do 50 km, a skutery z dwoma pakietami baterii — to nawet 90 km. Kierowca skutera ma możliwość wyboru między dwoma trybami jazdy: ECO, do 25 km/h oraz SPORT, do 45 km/h — dzięki przyciskowi MODE — wyjaśnia Patrycja Ogrodnik.

Ze względu na pandemię, firma stworzyła dodatkowe procedury bezpieczeństwa i dezynfekcji pojazdów, m.in. czepki jednorazowe, dezynfekcja kasków oraz manetek. Hop.City ekspansję na rynek portugalski zaczęło od Lizbony, ale jak zapewnia firma — to dopiero początek.

Żródło Materiały prasowe Hop.city

 

 

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.