Jestem urodzony w sadzie

  • Fot. Tłocznia Maurer
    Fot. Tłocznia Maurer

Można powiedzieć, że urodziłem się w sadzie. Od najmłodszych lat poznawałem tajniki sadownictwa, odmiany owoców, sposoby ich uprawiania oraz receptury przetwarzania. Już jako młody chłopak zgłębiłem tajniki powstawania śliwowicy i zrozumiałem, skąd bierze się jej unikalny smak. Tradycja i wierność dziedzictwu naszej ziemi, a także determinacja pozwoliły dopiąć swego i doprowadzić do zalegalizowania produkcji śliwowicy.

Pracą w sadzie zajmowałem się już jako uczeń szkoły podstawowej. W szkole średniej zaświtał mi pomysł stworzenia własnej, ekologicznej tłoczni owoców. W jego realizacji pomogła mi wiedza ogrodnicza, którą zdobyłem na Akademii Rolniczej. Chciałem doskonalić łąckie tradycje sadownicze, aby móc zaoferować odbiorcom produkty naturalne, o wyjątkowych walorach smakowych i zdrowotnych, a przy tym odnieść biznesowy sukces.

Niepowtarzalny smak owoców uzyskujemy nie tylko w naturalnie tłoczonych sokach, ale także w regionalnych okowitach oraz tradycyjnych winach i cydrach. Tajemnica tkwi w metodzie stosowanej od pokoleń – tłoczeniu soku na zimno za pomocą ręcznej prasy. Z czasem udoskonaliliśmy proces tłoczenia i pasteryzacji, poszerzyliśmy gamę soków, a w 2003 r. założyliśmy firmę PPUH Tłocznia Maurer. Sok Maurera stał się małopolskim rarytasem oraz wizytówką regionu. Posiada wysokie walory zdrowotne, zawiera wiele witamin i mikroelementów. Swój oryginalny aromat i smak zawdzięcza owocom dojrzewającym w słońcu na górskich, łąckich stokach oraz ludziom, którzy znają się na swoim rzemiośle.

Dzięki samozaparciu i sile charakteru jestem pierwszym w Polsce (i jak dotąd jedynym) legalnym producentem Łąckiej Śliwowicy. Jak każdy dobrej jakości produkt, ma ona swoją cenę. Warto jednak pomyśleć o sobie, skoro już bowiem sięgać – oczywiście „dla zdrowotności” – po alkohol, to niech on będzie najwyższej jakości. Nie bez powodu mówi się: „daje krzepę, krasi lica nasza łącka śliwowica”.

Potrzeba czasu, aby konsumenci zrozumieli znaczenie powiedzenia „cudze chwalicie, swego nie znacie” i zaczęli doceniać polskie rodzinne wytwórnie, w których jakość jest wartością nadrzędną względem zysku. Każdy nasz produkt jest oznaczony moim nazwiskiem, więc zależy mi, aby oferować dobra godne mojego rodu. Jako założyciel firmy ciągle dążę do doskonalenia produkcji oraz zwiększenia wyników sprzedaży. Rynek wymaga od nas coraz większej podaży, a tego nie da się osiągnąć, stojąc z założonymi rękami. Wręcz przeciwnie – trzeba zakasać rękawy i skupić się na pracy. Ja sam od siedzenia przed komputerem wolę pracę w sadzie i polu, bo odnajduję tam harmonię i spokój.

Za pionierskie i innowacyjne działania otrzymaliśmy wiele odznaczeń i nagród, w tym zaszczytne Godło „Teraz Polska”, dzięki któremu zyskaliśmy większe zaufanie klientów, a grono naszych odbiorców się poszerzyło. Głęboko wierzę, że marka, nad którą nieustannie pracujemy, pozostanie w gronie liderów rynkowych i utrzyma się na wysokim poziomie.


Krzysztof Maurer

 

 

 

 

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.