Konkurs Młody Promotor Polski otworzy im wiele nowych drzwi

  • Fot. KAKA.media/TERAZ POLSKA
    Fot. KAKA.media/TERAZ POLSKA

Laureatami tegorocznej  edycji konkursu Młody Promotor Polski zostali Zuzanna Budzyńska, Katarzyna Zdziebło oraz dr inż. Piotr Kuwałek. Nam opowiedzieli, jak pielęgnują swoje talenty, jakie mają dylematy i dlaczego ważne jest dla nich wsparcie.

Albert Einstein nieraz mawiał, że kreatywność i innowacyjność są w dużej mierze domeną młodych umysłów. To właśnie one wnoszą świeże pomysły i perspektywy, które prowadzą do postępu i rozwoju społeczeństwa. Dzisiaj, w dobie tak wielu wyzwań, przed którymi stoimy, nie powinniśmy ignorować ani marnować tego wielkiego potencjału. Idąc tym tropem, powołaliśmy w Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego konkurs Młody Promotor Polski, obecnie realizowany pod patronatem Pierwszej Damy Agaty Kornhauser–Dudy. Ideą inicjatywy jest uhonorowanie i wyróżnienie młodych Polaków, którzy swoją postawą, działalnością i osiągnięciami na polu naukowym, kulturalnym i sportowym przyczyniają się do budowania silnej marki Polska oraz promowania naszego kraju za granicą – mówi Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, twórca idei i konkursu Promotor Polski oraz Młody Promotor Polski.

Fot. KAKA.media/TERAZ POLSKA

Laureatami tegorocznej edycji konkursu Młody Promotor Polski zostali: Zuzanna Budzyńska (jedna z najlepszych polskich skrzypaczek młodego pokolenia, zaangażowana w popularyzację polskiej muzyki klasycznej), Katarzyna Zdziebło (lekkoatletka specjalizująca się w chodzie sportowym, wicemistrzyni świata na 20 i 35 km oraz wicemistrzyni Europy na 20 km) oraz dr inż. Piotr Kuwałek (adiunkt w Zakładzie Metrologii, Elektroniki i Techniki Świetlnej na Politechnice Poznańskiej). – Trudno o lepszych ambasadorów naszego kraju niż ci młodzi, utalentowani, zdolni, ambitni, pełni zapału, determinacji, ale też twórczej inwencji ludzie, z odwagą i bez kompleksów patrzący w przyszłość – mówi Pierwsza Dama Agata Kornhauser-Duda, która objęła konkurs patronatem honorowym.

Fot. KAKA.media/TERAZ POLSKA

Młody człowiek, aby mógł pielęgnować swój talent, nie może być pozostawiony sam sobie. – Każde wsparcie jest ogromną pomocą. Niezależnie od formy, bo czasem to jest tytuł honorowy, czasem to jest nagroda finansowa, czasem stypendium. Dla mnie liczy się najbardziej docenienie, potwierdzenie, że idę w dobrym kierunku. Mam szczęście, bo takie informacje docierają do mnie z bardzo wielu różnych miejsc, także od publiczności po koncertach. To również jest ogromna przyjemność być docenionym przez publikę, która wraca na nasze koncerty. Z pewnością konkurs Młody Promotor Polski otworzy mi wiele nowych drzwi i da nowe możliwości, które będę chciała wykorzystać do promocji polskiej muzyki – mówi Zuzanna Budzyńska, laureatka tytułu Młody Promotor Polski w kategorii Kultura.

Fot. KAKA.media/TERAZ POLSKA

Rozwój talentu i pasji nieraz wiąże się z wielkimi życiowymi dylematami. – Ukończyłam medycynę, jestem lekarzem na etapie stażu podyplomowego. Zakwalifikowałam się na specjalizację radiologiczną. Chciałabym przygotować się do następnych igrzysk olimpijskich w Paryżu. Sport na tak wysokim poziomie to poświęcenie, które wiąże się z całodniową rutyną, z treningami dwa razy dziennie, z odpowiednią regeneracją. A praca lekarza, której chciałabym się w przyszłości również poświęcić, by jak najlepiej pomagać pacjentom, jest także bardzo czasochłonna i wymagająca. Zobaczymy, jak to się wszystko potoczy – mówi Katarzyna Zdziebło, laureatka tytułu Młody Promotor Polski w kategorii Sport.

Fot. KAKA.media/TERAZ POLSKA

Wszyscy laureaci, a także nominowani do tytułu Młodego Promotora Polski mają na koncie wielkie osiągnięcia w swoich dyscyplinach, jednak przy ogłaszaniu nominacji nie brakowało zaskoczeń. – Doświadczyłem już na samym początku wielkiego zaszczytu wybrania przez Kapitułę do grona trojga najlepszych i dla mnie to już było wielkie zaskoczenie. Później wczytałem się w regulamin i okazało się, że spośród nominowanych pani prezydentowa wyłania laureata. Zapoznałem się z doświadczeniem moich kontrkandydatów, którzy specjalizują się w dziedzinach bliskich każdemu człowiekowi, czyli naukach medycznych i biologii. Nie spodziewałem się mojej wygranej. Udało się jednak osiągnąć sukces, za co jestem bardzo wdzięczny – mówi Piotr Kuwałek, laureat tytułu Młody Promotor Polski w kategorii Nauka.

Fot. KAKA.media/TERAZ POLSKA

Dzięki zaangażowaniu spółki oraz Fundacji Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa z Grupy Orlen laureaci konkursu Młody Promotor Polski otrzymali nagrody finansowe. – To tylko jeden z elementów zachęcania i przekonywania młodych ludzi, że warto się starać, warto pracować. Bo dzięki temu mogą odnaleźć swoją drogę, osiągnąć wielki sukces, ale także przyczynić się do budowania marki Polska – podsumowuje Krzysztof Przybył.

Fot. KAKA.media/TERAZ POLSKA

Fot. KAKA.media/TERAZ POLSKA

Fot. KAKA.media/TERAZ POLSKA

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.