Polskie dyrygentki zdobyły Paryż

  • Fot. FB La Maestra
    Fot. FB La Maestra

Anna Sułkowska-Migoń zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie „La Maestra”, a drugą - Joanna  Natalia Ślusarczyk.

 

Konkurs odbył się w dniach 3-6 marca 2022 roku w Filharmonii Paryskiej. Wzięło w nim udział 14 kandydatek – w tym dwie z Polski – wybranych spośród 202 zgłoszeń. Trzecie miejsce w konkursie zajęła Hiszpanka Beatriz Fernández Aucejo. Przewodniczącą tegorocznego jury była Deborah Borda, pierwsza w historii kobieta – dyrektorka New York Philharmonic.

Zagraniczni recenzenci są zachwyceni 26-letnią Anną Sułkowską-Migoń. „To nazwisko, które koniecznie trzeba zapamiętać. Wygrała paryski konkurs, interpretując w finale L’existence du possible Graciane Finzi i suitę baletową Pulcinella Strawińskiego. Zdominowała zarówno półfinał, jak i finał swoją inteligencją i wrażliwością.”

Anna Sułkowska-Migoń, altowiolistka i dyrygentka, jest studentką II roku studiów magisterskich kierunku dyrygentura symfoniczna w klasie dra hab. Łukasza Borowicza, prof. AMKP oraz kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej specjalności dyrygentura chóralna w klasie prof. dr hab. Lidii Matynian i dra Andrzeja Korzeniowskiego. Jest laureatką trzeciej nagrody „Award Recipient” Taki Alsop Conducting Fellowship, którego pomysłodawczynią jest Marin Alsop (główną nagrodę tego konkursu także otrzymała Polka – Anna Duczmal-Mróz)

„Lubię to co robię. Zawsze staram się zainspirować muzyków, z którymi współpracuję.”- podkreśliła Anna Sułkowska-Migoń, zostając dyrygentem-rezydentem Sinfonii Juventus w sezonie 2021/2022

Druga finalistka konkursu „La Maestra” Joanna Natalia Ślusarczyk również pochodzi z Krakowa. Jest absolwentką katowickiej Akademii Muzycznej w klasie Mirosława Jacka Błaszczyka i laureatką wielu nagród na zagranicznych konkursach dyrygenckich. Pasjonuje się jazzem.

Konkurs „La Maestra” to wspólna inicjatywa Filharmonii Paryskiej oraz Paris Mozart Orchestra w reakcji na dysproporcję płci w środowisku muzycznym, bowiem w europejskich salach koncertowych tylko 6% dyrygentów gościnnych to kobiety. Pierwsza edycja konkursu odbyła się w 2020 roku, a przewodniczącą jury była wówczas dyrektor NOSPR Ewa Bogusz-Moore, która podkreśliła:  „Czas udowadniania, że kobiety są równie dobrze wykwalifikowane i predysponowane do pełnienia roli dyrygenta już dawno minął. Teraz czas na równą obecność kobiet i mężczyzn na podium dyrygenckim.”

 

Czytaj także

Najciekawsze artykuły i wywiady wprost na Twoją skrzynkę pocztową!

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Best Place Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: bestplace@bestplaceinstitute.org, telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 94 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.